Cappad rankingspoäng

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att det känns fett ovärt att göra om systemat för en knappt märkbar skillnad.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av refabricated »

DHettNeck skrev:Jag tycker att det känns fett ovärt att göra om systemat för en knappt märkbar skillnad.
+1

Antingen behåll detta systemet eller så bygger någon ett helt nytt eller så plockar vi in ett annat. Men finns det allmänt intresse för att byta systemet? Finns det ngn som vill göra jobbet?
Enligt min uppfattning finns det alltid 'den lilla gruppen's åsikter man hör, men det är den stora tysta massans vilja som man skall följa.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av Poet »

Hade någon som var rankad 100 tagit upp detta hade de väl kvittat.. men i och med denna ändring blir det ju även svårare för mig att hålla mig kvar där jag ligger.. så var ett ganska osjälviskt förslag.. men om folk inte vill så skippar vi de =)

Ville mest se vad folk tyckte =)

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av egge »

Jag är också inne på att det bör finnas en poäng för att ändra systemet, gör det ingen skillnad så kvittar det. Om några få stora turneringar blir större av att man får 0,25 poäng för varje deltagare över 50 så gråter inte jag mig till sömns.

Dock bör det finns på rankingen en möjlighet att se sin bästa rankingplats någonsin. Då skulle man kunna se vilka som har legat etta (eller mer viktigare, femma) genom tiderna.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av Olof »

Uppenbarligen en bra förändring om det innebär att jag blir den riktige olof nån månad. Jag tycker inte vi ska ha elo, efter min förståelse kan det bli ovärt att spela casual med sämre lista eller ha oturen att möta en lägre rankad spelare och inte vinna så stort som man borde. Jag förespråkar ett system som gör att folk åker på många turneringar, vilket jag anser att det nuvarande systemet gör.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av Papa D »

+1 på den riktige olof.

Ser inga större problem med befintlig ranking. Den e kul och premierar ett aktivt turnerande.
Är det svårare att vinna Gothcon än Sm - nej. Spelar detta nån roll? E ju ända samma människor i topp på alla turneringar..

Tycker vi tuffar vidare som de e - förutom att jag ska få 100 000 bonus ranking poäng så jag slipper skämmas över min ranking..

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av Hylander »

Papa D skrev:+1 på den riktige olof.

Ser inga större problem med befintlig ranking. Den e kul och premierar ett aktivt turnerande.
Är det svårare att vinna Gothcon än Sm - nej. Spelar detta nån roll? E ju ända samma människor i topp på alla turneringar..

Tycker vi tuffar vidare som de e - förutom att jag ska få 100 000 bonus ranking poäng så jag slipper skämmas över min ranking..

/D
GothCon är svårare än SM... Fråga Tröger ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av DHettNeck »

Gothcon är SJUUUUKT svårt att vinna ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Cappad rankingspoäng

Inlägg av Jocke Rapp »

Att bygga om hela rankingen från grunden låter som en dålig idé. Och om ni vill rösta fram att göra små tweakar, se till att ha de välgrundade i communityn, för de kommer alltid att införas retroaktivt på gamla resultat. Ett bra tillfälle är därför som Tröger skrev, att göra det mellan editioner.

Hej hej förresten.

Skriv svar