Heresy armé i turnering
Heresy armé i turnering
Finns det någon turnering som tillåter att man använder legion arméer från Horus heresy böckerna?
Re: Heresy armé i turnering
Inte sett någon än men youngwolf här på forumet är väldigt förtjust i tanken vet jagVinberg skrev:Finns det någon turnering som tillåter att man använder legion arméer från Horus heresy böckerna?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
det finns ingen vad jag vet och tror inte det kommer finnas heller. Marines för 10pts styck?! Inte på något sätt balanserat mot resten av spelet, tyvärr
På vilket sätt skulle det inte vara balanserat? en full squad på 20 kostar 250p, kan inte ta Heavy weapons, inga special weapons (förutom kanske en combi på sgt) och ingen "And they shall know no fear".Neth_Oni skrev:det finns ingen vad jag vet och tror inte det kommer finnas heller. Marines för 10pts styck?! Inte på något sätt balanserat mot resten av spelet, tyvärr
Heresy böckerna känns mer balanserade än de flesta andra codexarna.
Problemet är inte marines kostnad etc. FW säger själva att saker i 30k inte är balanserade för 40k och inte får användas där. Då har jag väldigt svårt att se att hela listor därifrån skulle bli OK på turneringar i Sverige, där "vi" är livrädda för vanliga 40k listor från Imperial Armour 
- Lottomannen
Det jag har sett i HH-böckerna så är de bättre balanserade än Imperial Armour. Inte för att jag tycker att det skulle vara en bra idé att ha med i en "allvarlig" turnering, men det verkar faktiskt som att man har lärt sig lite.Ancalagon skrev:Problemet är inte marines kostnad etc. FW säger själva att saker i 30k inte är balanserade för 40k och inte får användas där. Då har jag väldigt svårt att se att hela listor därifrån skulle bli OK på turneringar i Sverige, där "vi" är livrädda för vanliga 40k listor från Imperial Armour
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Så är det med väldigt många saker från vanliga IA också. FW har definitivt blivit bättre på att skriva regler som funkar bra, är balanserade och genomtänkta jämfört med hur mycket OP grejer som släpptes förut. Jag personligen älskar IA, HH och allt FW gör, och ser deras 40k-grejer som expansioner till vanliga rangen, men med tanke på hur livrädda turneringsarrangörer är för att tillåta icke-standard grejer på turneringar skulle jag inte hoppas på för mycket.Lottomannen skrev:Det jag har sett i HH-böckerna så är de bättre balanserade än Imperial Armour. Inte för att jag tycker att det skulle vara en bra idé att ha med i en "allvarlig" turnering, men det verkar faktiskt som att man har lärt sig lite.Ancalagon skrev:Problemet är inte marines kostnad etc. FW säger själva att saker i 30k inte är balanserade för 40k och inte får användas där. Då har jag väldigt svårt att se att hela listor därifrån skulle bli OK på turneringar i Sverige, där "vi" är livrädda för vanliga 40k listor från Imperial Armour
Jag får helt enkelt fortsätta hoppas på ett mirakel 
Tror aldrig 30k-listor komemr tillåtas att spelas på merparten av svenska turneringar dock finsn det ju inget som hindrar att du håller några egna turneringar.
Det är iofs santkombat skrev:Tror aldrig 30k-listor komemr tillåtas att spelas på merparten av svenska turneringar dock finsn det ju inget som hindrar att du håller några egna turneringar.