Heresy armé i turnering

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Vinberg

Heresy armé i turnering

Inlägg av Vinberg »

Finns det någon turnering som tillåter att man använder legion arméer från Horus heresy böckerna?

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Heresy armé i turnering

Inlägg av Flogger »

Vinberg skrev:Finns det någon turnering som tillåter att man använder legion arméer från Horus heresy böckerna?
Inte sett någon än men youngwolf här på forumet är väldigt förtjust i tanken vet jag :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

det finns ingen vad jag vet och tror inte det kommer finnas heller. Marines för 10pts styck?! Inte på något sätt balanserat mot resten av spelet, tyvärr

Vinberg

Inlägg av Vinberg »

Neth_Oni skrev:det finns ingen vad jag vet och tror inte det kommer finnas heller. Marines för 10pts styck?! Inte på något sätt balanserat mot resten av spelet, tyvärr
På vilket sätt skulle det inte vara balanserat? en full squad på 20 kostar 250p, kan inte ta Heavy weapons, inga special weapons (förutom kanske en combi på sgt) och ingen "And they shall know no fear".
Heresy böckerna känns mer balanserade än de flesta andra codexarna.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Problemet är inte marines kostnad etc. FW säger själva att saker i 30k inte är balanserade för 40k och inte får användas där. Då har jag väldigt svårt att se att hela listor därifrån skulle bli OK på turneringar i Sverige, där "vi" är livrädda för vanliga 40k listor från Imperial Armour ;)

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Ancalagon skrev:Problemet är inte marines kostnad etc. FW säger själva att saker i 30k inte är balanserade för 40k och inte får användas där. Då har jag väldigt svårt att se att hela listor därifrån skulle bli OK på turneringar i Sverige, där "vi" är livrädda för vanliga 40k listor från Imperial Armour ;)
Det jag har sett i HH-böckerna så är de bättre balanserade än Imperial Armour. Inte för att jag tycker att det skulle vara en bra idé att ha med i en "allvarlig" turnering, men det verkar faktiskt som att man har lärt sig lite.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Lottomannen skrev:
Ancalagon skrev:Problemet är inte marines kostnad etc. FW säger själva att saker i 30k inte är balanserade för 40k och inte får användas där. Då har jag väldigt svårt att se att hela listor därifrån skulle bli OK på turneringar i Sverige, där "vi" är livrädda för vanliga 40k listor från Imperial Armour ;)
Det jag har sett i HH-böckerna så är de bättre balanserade än Imperial Armour. Inte för att jag tycker att det skulle vara en bra idé att ha med i en "allvarlig" turnering, men det verkar faktiskt som att man har lärt sig lite.
Så är det med väldigt många saker från vanliga IA också. FW har definitivt blivit bättre på att skriva regler som funkar bra, är balanserade och genomtänkta jämfört med hur mycket OP grejer som släpptes förut. Jag personligen älskar IA, HH och allt FW gör, och ser deras 40k-grejer som expansioner till vanliga rangen, men med tanke på hur livrädda turneringsarrangörer är för att tillåta icke-standard grejer på turneringar skulle jag inte hoppas på för mycket.

Vinberg

Inlägg av Vinberg »

Jag får helt enkelt fortsätta hoppas på ett mirakel ;)

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Tror aldrig 30k-listor komemr tillåtas att spelas på merparten av svenska turneringar dock finsn det ju inget som hindrar att du håller några egna turneringar.

Vinberg

Inlägg av Vinberg »

kombat skrev:Tror aldrig 30k-listor komemr tillåtas att spelas på merparten av svenska turneringar dock finsn det ju inget som hindrar att du håller några egna turneringar.
Det är iofs sant :) Kanske ska kolla lite på det..

Skriv svar