här är FW-settet: http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... N_SET.html bilderna gör det inte rättvist, men det innehåller den grymmaste powerfisten, 3 mekaniska protesarmar och ett ben samt ett huvud utan hjälm med ett gäng slangar och bös. (inte speciellt prisvärt tyvärr)
om du ska köra på pitslaves så tycker jag som du säger att man kan konvertera själv. jag har funderat i de banorna innan och kom fram till att man vill ha småbiffiga snubbar, på med lite http://www.ebay.co.uk/itm/Bitz-Imp-Sent ... 3376758b7f osv. jag har lite mer ideer.
om du ska köra med upgrade packs till dina iw så tycker jag att du ska sprida ut dem över enheten. annars blir det som du säger alldeles för dyrt. hjälmar tycker jag man kan kolla om man gillar fantasy warriors of chaos, om man tycker att det fungerar. kolla bitz-shopparna på ebay och skriv ner delarna du gillar.
kul att du gillar tipsen! vi får väl se om du får nytta av det.
Ny inom 40k, funderingar kring Dark Vengeance.
-
katzenjammer
Re: Ny inom 40k, funderingar kring Dark Vengeance.
Flesh is a design fault
- Lottomannen
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
det här är... Ruskigt bra grejer! Tack till er bägge två, ni är ju grymma.
Gillade skarpt allt ni länkade nu.
Forgeworld grejerna är ju äckligt snyggt!
Och det andra hade ju verkligen skapat sinnesjukt schyssta cultists, Fluffigt gött!
Jo, headsen från fantasy bör funka rätt bra tror jag, var det chosen's heads du tänkte på?
För det gör ju faktiskt ingenting alls att det inte är slangar eller el-prylar på hjälmarna.
Och upgrades:en borde väl fungera på CSM-boxen? deras vapen och jetpacks(eller vad det nu kallas) är ju riktigt tjusiga.
Och jag är lite rädd Katzenjammer, min föraning för fler av dina idéer kommer få mig ruinerad, haha.
_____________________________________________________________________________________
Men, det blir nog bra att köpa sig en DV-box.
Regelboken är ju ett måste oavsett, + kan ju vara bra att lära sig spela spelet.
sen så blir det ju alltid en början till armé, som man kan byta ut allt eftersom man inför tjusiga trupper.
gör jag lite conversions på DA delen, så får jag ju lite mer trupper att öva på.
Anser mig vara en helt okej målare, men endast kladdat fantasy det senaste.
40k har jag inte målat sen innan jag ens hörde talas om highlightning och drybrushing.
Sen så är jag ju lite nervös över Hazard stripes, men med hjälp av rätt basecoats borde det gå. Funderar även på om man inte kan fuska lite, alltså tejpa för ränderna.
Gillade skarpt allt ni länkade nu.
Forgeworld grejerna är ju äckligt snyggt!
Och det andra hade ju verkligen skapat sinnesjukt schyssta cultists, Fluffigt gött!
Jo, headsen från fantasy bör funka rätt bra tror jag, var det chosen's heads du tänkte på?
För det gör ju faktiskt ingenting alls att det inte är slangar eller el-prylar på hjälmarna.
Och upgrades:en borde väl fungera på CSM-boxen? deras vapen och jetpacks(eller vad det nu kallas) är ju riktigt tjusiga.
Och jag är lite rädd Katzenjammer, min föraning för fler av dina idéer kommer få mig ruinerad, haha.
_____________________________________________________________________________________
Men, det blir nog bra att köpa sig en DV-box.
Regelboken är ju ett måste oavsett, + kan ju vara bra att lära sig spela spelet.
sen så blir det ju alltid en början till armé, som man kan byta ut allt eftersom man inför tjusiga trupper.
gör jag lite conversions på DA delen, så får jag ju lite mer trupper att öva på.
Anser mig vara en helt okej målare, men endast kladdat fantasy det senaste.
40k har jag inte målat sen innan jag ens hörde talas om highlightning och drybrushing.
Sen så är jag ju lite nervös över Hazard stripes, men med hjälp av rätt basecoats borde det gå. Funderar även på om man inte kan fuska lite, alltså tejpa för ränderna.
Om det är GW:s Iron Warrior uppgraderings-kit du tänker på så får du med 1x Lascannon och 1x Meltagun i boxen. Iron Warriors, liksom de andra fyra 'undedicated' legionerna ger dig inga hinder vad gäller marks och uppgraderingar, kör så det ryker!
För övrigt vad som gäller kultister så tycker jag att victoria miniatures har rätt så "bad-ass" soldater som man kan komponera ihop själv(tyvärr metall):

Om du behöver huvuden så har också pig-iron trevliga huvuden, och relativt billiga(också metall):

Maxmini har allt möjligt skröfs som man kan behöva eller inte, samt såklart Forge World...
...och vad gäller konverteringar...gå till en musikaffär och fixa gamla gitarrsträngar eller dyl. De bytas ju av musiker med jämna mellanrum och man kan få de begagnade gratis om de har kvar, de är perfekta som slangar/sladdar/saker!
För övrigt vad som gäller kultister så tycker jag att victoria miniatures har rätt så "bad-ass" soldater som man kan komponera ihop själv(tyvärr metall):

Om du behöver huvuden så har också pig-iron trevliga huvuden, och relativt billiga(också metall):

Maxmini har allt möjligt skröfs som man kan behöva eller inte, samt såklart Forge World...
...och vad gäller konverteringar...gå till en musikaffär och fixa gamla gitarrsträngar eller dyl. De bytas ju av musiker med jämna mellanrum och man kan få de begagnade gratis om de har kvar, de är perfekta som slangar/sladdar/saker!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Åhå! Så det var det vapnen var. Som sagt, kan ju i princip ingenting om det spelmässigt.
Känns ju dock riktigt viktigt att ta reda på vad för vapen ens modeller ska ha, särskilt om man ska lägga ner en massa tid på konvertering/målning.
För WYSIWYG ska det ju vara! och man vill ju inte gärna ha dåliga vapenval.
Wow, det verkar finnas hur många olika sidor som helst att köpa konverterings-bitz ifrån!
Ska kolla igenom det noggrant, bara ögnat igenom det än så länge, och det finns en hel del schyssta grejer ju.
Men det ska nog bli catachan jungle warriors som blir cultists, dock med lite robotdelar och annat.
Marauder heads borde ju funka riktigt bra med.
Och det här med gitarr-strängarna var ju snillrikt!
Tror till och med jag har en gammal gitarr liggandes skräpande hemma, som bara väntar på att användas..
Tack för tipsen!
Usch så många bra idéer, men för en gång skull ska jag inte bara köpa på mig allt.
Bättre att ta det sakteliga, så inte motivationen sinar, för jag är alldeles för bra på impulsköp..
Känns ju dock riktigt viktigt att ta reda på vad för vapen ens modeller ska ha, särskilt om man ska lägga ner en massa tid på konvertering/målning.
För WYSIWYG ska det ju vara! och man vill ju inte gärna ha dåliga vapenval.
Wow, det verkar finnas hur många olika sidor som helst att köpa konverterings-bitz ifrån!
Ska kolla igenom det noggrant, bara ögnat igenom det än så länge, och det finns en hel del schyssta grejer ju.
Men det ska nog bli catachan jungle warriors som blir cultists, dock med lite robotdelar och annat.
Marauder heads borde ju funka riktigt bra med.
Och det här med gitarr-strängarna var ju snillrikt!
Tror till och med jag har en gammal gitarr liggandes skräpande hemma, som bara väntar på att användas..
Tack för tipsen!
Usch så många bra idéer, men för en gång skull ska jag inte bara köpa på mig allt.
Bättre att ta det sakteliga, så inte motivationen sinar, för jag är alldeles för bra på impulsköp..
Hahaha, välkommen till klubben!Fail Male skrev:för jag är alldeles för bra på impulsköp..
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Så nu har jag funderat ett par dagar. Och jag känner att jag inte egentligen behöver DV-boxen. Enda jag vill ha från den är Regelboken, hellbrute, och möjligvis 2 av Bikesen för fräsiga konverteringar.
Men jag hade gärna velat ha råd från er angående armélista.
För trots att detta kommer ta ett bra tag att få ihop så vill jag bygga mot något mål.
Så Det jag gärna hade velat ha med är:
Deamonprince (Funderar på att använda hellbrute som bas, tillsammans med maulerfiend-kitbashing. + att fixa jetpacks och vingar till den.)
Forgefiend. (för snygg modell för att kunna motstå)
Bikes (osäker på antal men med antingen mark of nurgle eller Tzeench+icon.)
Termies! (5-10 stycken? Måste dock lista ut schyssta konverteringar för det, men jag har gott om tid till det.)
Chosens. (Även här behövs konvertering, för DV-boxen ger en inte så mycket val. tänker kanske 4 meltas?)
Cultists. (Konverterade ofc. en grupp på 35? eller två på 20? eller vad?)
CSM's. (en grupp på 20? två grupper på 10? byta ut boltern mot ccw? eller köpa till ccw? andra uppgrades?)
Vad tror/tycker ni? Kan man få in allt detta i en lista? ser det bra ut?
Som sagt, har ju ingen aning om vart den kommer behöva kompletteras eller ändras.
En annan tanke var ju att ta med Fabius Bile för sin enhancing.
Å kanske Khorne Berserkers.
tacksam för hjälp!
Men jag hade gärna velat ha råd från er angående armélista.
För trots att detta kommer ta ett bra tag att få ihop så vill jag bygga mot något mål.
Så Det jag gärna hade velat ha med är:
Deamonprince (Funderar på att använda hellbrute som bas, tillsammans med maulerfiend-kitbashing. + att fixa jetpacks och vingar till den.)
Forgefiend. (för snygg modell för att kunna motstå)
Bikes (osäker på antal men med antingen mark of nurgle eller Tzeench+icon.)
Termies! (5-10 stycken? Måste dock lista ut schyssta konverteringar för det, men jag har gott om tid till det.)
Chosens. (Även här behövs konvertering, för DV-boxen ger en inte så mycket val. tänker kanske 4 meltas?)
Cultists. (Konverterade ofc. en grupp på 35? eller två på 20? eller vad?)
CSM's. (en grupp på 20? två grupper på 10? byta ut boltern mot ccw? eller köpa till ccw? andra uppgrades?)
Vad tror/tycker ni? Kan man få in allt detta i en lista? ser det bra ut?
Som sagt, har ju ingen aning om vart den kommer behöva kompletteras eller ändras.
En annan tanke var ju att ta med Fabius Bile för sin enhancing.
Å kanske Khorne Berserkers.
tacksam för hjälp!