Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Turneringar i Västerås med ITC-format

Moderator: fraktalen

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

BildBild

Dags för Games of Westeros V och Westeros ITC IX!

Västerås Wargaming anordnar återigen Games of Westeros. I Vinters upplaga och den 5:e ordningen kommer vi att arrangera WH40K med ITC format, Sverigemästerskapen i 9TH AGE samt GUILDBALL! Vi kommer att som vanligt hålla till i Rudbeckianska skolans ljushall, centralt beläget mitt i Västerås. Vi bjuder traditionsenligt på frukost både lördag och söndag. Gratis kaffe kommer även finnas att tillgå under hela turneringen. Kiosk med swish-möjligheter kommer att finnas på plats. Vi kommer även att servera, den nu världsberömda, GoW-Tacosen till ett förmånligt pris!

Vi kommer att satsa på 100 platser för WARHAMMER 40K då intresset är större än någonsin och speciellt för formatet ITC som är vårat trademark. Vi sålde slut på 80 platser på två dygn i september så vänta inte för länga med att anmäla er!

När: Lördag 1 - Söndag 2 December

Var: Rudbeckianska gymnasiet Västerås

https://www.google.se/maps/place/V%C3%A ... d16.541358

Antal platser: 80 OBS ÄNDRAT ANTAL DELTAGARE!

Poäng: 2000

Rundor: 5

Missions: ITC Champion's Missions - https://docs.google.com/document/d/1ltQ ... XDaF8/edit öva på alla 6.

FAQ och Format: ITC - https://docs.google.com/document/d/1bUs ... TxsIo/edit

Stopp för nya Codex/FAQ's/Chapter Approved: 17 November

Listor: Ta med en utskriven version av din lista till turneringen, kom ihåg att märka ut Warlord, gratisrelik samt powerlevel på samtliga enheter. För att inte upprepa föregående tumult med list-inskick så ska ALLA listor vara in den 23 November 23:59 i Best Coast Pairings Appen.

Kostnad och anmälan: Du anmäler dig genom att betala in 250kr enligt denna länk https://ebas.sverok.se/registrations/add/104 Du är alltså inte anmäld förrän du har betalat!

Boende: Ser du till att ha med dig sovsäck/liggunderlag eller dylikt så finns det möjlighet att sova över i lokalen.

Parkering: Gratis parkering finns på skolgården både Lördag och Söndag.


Schema:
Matcher: 5st (3h per match)
Lördag
09:15 Samling
10:00 Match 1
13:00 Lunch
14:30 Match 2
17:45 Match 3
20:45 Slut dag 1

Söndag
09:00 Match 4
12:00 Lunch
13:00 Match 5
16:00 Slut dag 2 Prisutdelning


Frågor om listor samt "Counts as" skickas till: westerositc@gmail.com

Facebook grupp: https://www.facebook.com/groups/581371808677242/ Vi rekommenderar att ni går med i våran fb grupp med över 250(!) medlemmar. Utöver att diskutera 40K i allmänhet så kan man även ställa frågor om eventet, regelfrågor samt få reda på mer om våra event!

Vi kommer att försöka uppdatera denna post så fort vi kan med alla som betalat.

Hoppas att vi ses i Västerås den 1-2 december!

Mvh Västerås Wargaming

Namn BETALAT (x) Antal Spelare: 76/80

Anton Wilson(X)
Marc Helmisaari(X)
Viktor Anterow(X)
Simon Gulve(X)
Andreas Berglund(X)
Daniel Öhman Mägi(X)
Svante Christiansson(X)
Johan Nicolaisen(X)
Martin Isdal(X)
Simon Selberg(X)
Tobias Löfgren(X)
Erik Sjögren(X)
Jacob Holmström(X)
Christofer Olvonsköldhe(X)
Walle El-Hage(X)
Jonny Eklund(X)
Rickard Nilsson(X)
Jonatan Holm(X)
Pedram Suneskog(X)
Rasmus Haglund(X)
Markus Ekerheim(X)
Patrik Strömma(X)
Karl Abrahamsson(X)
Robert Svensson(X)
Fredrik Norrström(X)
Daniel Tercha(X)
Johan Norrman(X)
Andreas Eriksson(X)
Johan Broman(X)
Timo Kuisma(X)
Joakim Rosenkvist(X)
Tobias Lundberg
Christian Stenmark(X)
Anders Arodén(X)
Pontus Lindholm(X)
Johannes Wadin(X)
Christoffer Tidblom(X)
Oscar Miranda(X)
Marcus Vennerberg(X)
Menelik Eriksson(X)
Roger Lind(X)
Carl Asplund(X)
Reine Allstadius(X)
Anton Erberth(X)
Stefan Lundin(X)
Mattias Hägglund(X)
Sebastian Larsson(X)
Stefan Brodd(X)
Roman Ustuantsev(X)
Johan Broman(X)
Niklas Wessling(X)
Richard Foster(X)
Jonas Axelsson(X)
Peter Ekberg(X)
Daniel Hesselberg(X)
Staffan Thoren(X)
Jony Kaijankoski(X)
Björn Malmborg(X)
Martin Selberg(X)
Elis Hammar(X)
Jesper Becker(X)
Mikael Ek(X)
Kristoffer Gustafsson(X)
Jonatan Hägglund(X)
Tobias Rundström(X)
Christoffer Clausen(X)
Victor Hulting Sjöberg(X)
Simon Back(X)
Peter Wilhelmsson(X)
kim jonsson blixt(X)
Pierre Amico(X)
Erik Åhs(X)
Robin Kinnunen(X)
Erik Wrisemo(X)
Max Elmgren(X)
Anton negation
Alan Korhonen(X)
Senast redigerad av 12 orben, redigerad totalt 23 gång.
Image

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

Häftigt med så bra respons! Vi har på mindre än 1 dygn fyllt mer än 1/3 del av platserna! Snälla kom ihåg att eran plats inte är inte klar förrän ni har betalt in avgiften!
Image

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

2/3 av platserna är nu fyllda! Det går undan, se till att säkra eran plats genom att betala direkt!

Aroden
Inlägg: 18
Blev medlem: 24 jun 2014, 23:47

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av Aroden »

Ska vara Anders Arodén för mig, inte Andreas. Sen undrar jag när man kan se eventet i BCP?

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

Aroden skrev:Ska vara Anders Arodén för mig, inte Andreas. Sen undrar jag när man kan se eventet i BCP?
Fixar det! Vi kommer troligtvis lägga upp eventet under nästa vecka, läs v44.
Image

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

Var uppmärksam på att vi ändrat deltagarantalet till 80!

Först till kvarn som betalar med andra ord. Ni som ej betala riskerar att förlorar er platser
Image

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

Hej

Lite uppdateringar och tillägg kring 40k turneringen på GoW 5 1-2 december.

1. Vi har fortfarande 1 plats kvar! Missa inte chansen att besöka en av sveriges största 40k turneringar!. Anmäl dig via sveroks ebas här:https://ebas.sverok.se/registrations/add/104
Vi tar också emot reserver då det alltid droppar av folk precis innan turneringen. Om du vill bli reserv så hör av dig till mig via msg på fb så sätter jag upp dig på listan.

2. Vi kommer att tillåta schackklockor om 1 spelare vill ha det på GoW 5. Turneringen i sig bistår inte med några klockor utan spelare får själva ta med detta om hen vill. Detta på grund av att vi ser mer och mer att matcher inte går till ett naturligt avslut och kan skewa vissa matchup till favör till den som kanske spelar lite långsammare. Du har rätt till att spela EXAKT halva tiden av en match, allt annat är egentligen din motståndares tid. Detta gör INTE att vissa listor ej går att spela. Jag själv spelar tex 150 models listor och hinner för det mesta alltid klart och jag är inte en speciellt kvick spelare. Det kommer alltid att vara delade åsikter och det kommer ta tid innan vi alla är vana med detta. MEN det är bäst för spelet i det långa loppet. Det kommer långt ifrån vara alla matcher som spelas med klockor, du kommer kanske möta det 1-2 ggr under turneringens gång MAX. Jag själv har varit på 2 turneringar med denna regel och inte stött på klockor en enda gång! Förberedd er gärna på att spela med klocka, det är väldigt enkelt att göra på mobilen med timer eller app. Jag råder er alla att testa! Regler kring schackklockornas användning kan ni läsa här: https://drive.google.com/…/0ByVzaY23LOX ... 1xX3…/view detta är egentligen inga nyheter utan hur ITC föreslagit att klockor ska spelas under en längre tid.

3. I samma anda som nr.2 så har vi också bestämt att GoW kommer att spelas med basstorlek som modellen sälj med på GWs hemsida just NU. Det är alltså inte ok att spela med en 40mm bas om modellen numera sälj med 60mm tex. Detta för att många armeér drar stor fördel av att ha tex. 25mm baser när deras nya regler och codex är skrivna för att passa till 32mm. Jag tänker specifikt på Demoner och Orkz men många andra lider av samma åkomma. GW har inte gått ut med detta officiellt för 40k och varför skulle de? De vill ju sälja modeller till nya och gamla spelare och låter helt enkelt oss TO vara bad guys och ta smällen med våra deltagare. Förhoppningsvis ändras detta snart så att det blir som AoS och detta kommer att vara ett så kallat icke problem i framtiden. Det var jättemånga demonspelare som spelade med 25mm baser och deepstrikade ner en 30 blob med tex bloodletters när deras codex var nytt. Det är stor skillnad på deras avtryck på bordet och de kan slå i 4 rader på motståndaren armé, inte speciellt fair. Numera ser man dock ALDRIG en demonspelare med 25mm baser på bloodletters. Vi tror att det är för att spelaren till slut insåg att hen skaffat sig en "model for advantage" situation och har anpassat sig. Detta är trots allt en gentlemannasport! Jag förstår att detta kan bli tufft med så kort notis för många med mycket modeller och nytt codex men det kan också inte vara en jättenyhet att GW har uppdaterad basstorleken och att det är en fördel med gamla baser!

Dessa ändringar är för spelet som helhets bästa och för att alla ska ha en bra upplevelse på våra turneringar. Det kan känns som man blir orättvist behandlad för att man spelar en viss typ av armé. Men tänk också då på hur kul det hade varit att möta din lista som har 100 modeller med fel storlek på bas så att de slår bättre och att ni inte heller hinner spela klart matchen som ger dig vinsten. Hur rättvist är det?

Diskutera gärna nedan, jag tar också emot msg på fb för enskilda fall angående basning.

Mvh Västerås Wargaming 40K TO
Image

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

Hej igen. Ännu en liten informationsuppdatering till GoW5.

1. Glöm inte att listorna ska vara inne SENAST 23 nov kl 23.59. Vi kommer inte släppa några listor förrän alla är inne och det kommer bli något form av minus för den som inte lämnar in i tid för att inte upprepa septembers fiasko med försenade listor. Du får gärna lägga upp din lista redan nu, den är ej synlig för deltagare förrän vi admins släpper allihopa, så ingen kan "snipa". Snälla var ute i god tid så att vi slipper massa krångel. TACK!
2. Regga er på BCP appen redan nu. Sök reda på vårat event, purchase ticket(den kostar 0:-) fyll i all info och klicka reserve spot. Passa också på att lägg upp listan om ni ej gjort det.
3. ORK Codex Errata.https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... rks_en.pdf kom 2 dagar efter våran cutoff för nya codex/faq. Vi anser att för spelets bästa så kommer vi att inkludera denna errata då den har gjort många bra förklaringar på RAI/RAW och vi anser att det inte kommer påverka byggandet av listor för turneringen avsevärt.
4. Vad erratan INTE har gjort är att förklara hur Stratagem "Grot Shields" ska spelas. Vi har valt att göra en tolkning på detta och vi läser det som att 1 grot dör per skott istället för per damage. På samma sätt som en TAU shieldrone.
5. Det är fler codex som ändrats 19/11 men det är enbart förklaring på hur liknande abilities som fly räknas som "nya" fly. Alltså, du kan bara flyga över enheter och terräng i movement phase.

Diskutera gärna nedan. Jag finns också på msg om det är några frågor ni vill ställa privat.

Sist men inte minst, vi tar gärna emot reserver till turneringen, det är alltid några som hoppar av i sista stund och chansen är stor att du kan få spela iaf.

Ses i december!

Mvh Games of Westeros 40K TO

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av max_elmgren »

Jag har inget kryss på mitt namn men har betalat. Här är referensen för betalningen från Swish. 5634 8382 6833 8717

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Games of Westeros V (Westeros ITC IX)

Inlägg av orben »

max_elmgren skrev:Jag har inget kryss på mitt namn men har betalat. Här är referensen för betalningen från Swish. 5634 8382 6833 8717
Ska kolla på detta, borde vara ok. Säkert Ebas som ej är uppdaterat.
Image

Skriv svar