Ris och Ros Summer 2016

Turneringar i Västerås med ITC-format

Moderator: fraktalen

ekekrantz
Inlägg: 211
Blev medlem: 29 maj 2014, 16:12
Ort: Västerås

Ris och Ros Summer 2016

Inlägg av ekekrantz »

Ros:
Vill först tacka Tobias Löfgren som gav upp sin plats när det var ojämnt antal spelare och hjälpt mig med all logistik!!
Därefter resten av westeros gänget som pumpa ut 50 terrain pieces på några dagar!
Sen alla glada långfärds åkare som tog sig upp till Västerås för att stånga lite huvuden mot varandra. Många nya ansikten vi hoppas få återse! Så klart alla gamlingar är kul att återse!

Sen har vi kära Console butiken som gjorde en överaskning på eventet och kom med massa extra priser och tilltugg, var helt omedveten att de skulle komma=)
http://www.console.se/

Vi har också polarebear trading company som hjälpte oss med att fixa ett gäng riktigt coola F.A.T mats.
http://www.polarbeartrading.se/

Och så klart Röda goblinens spelbutik som hjälpte till med målar priset!
https://www.facebook.com/rodagoblinen/

Bilder på allt hittar ni ju så klart i vår FB grupp https://www.facebook.com/groups/5813718 ... 2/?fref=ts



Ris:
Mjölken till kaffet tog slut under sista matchen!!



MvH
TO Jacob Ekekrantz

PS. nästa event kommer det vara en bounty på jony och inbringa extra pris för den som lyckas slå han först!
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Ris och Ros Summer 2016

Inlägg av Ceasar »

Ros:

+Trevliga arrangörer

+Att det var noga med tider. Alla börjar och slutar samtidigt och i tid!

+Sveriges förmodligen snyggaste turnerings terräng.

+Gaming mats!

+Tillgång på kaffe, dryck och tilltugg

+Frukost

+Matleverans (denna behöver kanske inte vara nödvändig om läget blir mera centralt)

+ITC formatet!

+Swish

+Gott om utrymme runt borden, skönt med lite avlastningsyta samt att det underlättar vid Hammer and Anvil deployment.

+Trevliga motståndare



Ris/Önskemål/förbättringsförslag:


-Inget minus, men ett önskemål till nästa gång är typ loka eller ramlösa som läsk alternativ. Gärna citron eller annan neutral smak.

-Med levererad mat blir 1.5 tim lunch lite långt. Men vi drog ju ner den så det är knappt ett minus =) Är turneringen i stan och man går iväg och äter är det dock ett + med lång lunch.

-Betalning tidigare för att minska risken för sena avhopp.

-Forcera inlämning av lista. Man kan t.ex ha ett eskalerande minus:
1 dag sen, utskällning =)
2 dagar sen, din motståndare väljer alltid deployment
3 dagar sen, som ovan samt att din motståndare får +1 sieze
4 dagar sen, som ovan samt att din motståndare väljer om denne vill börja
5 dagar sen, som ovan samt -1000 tournament pts

Tycker man att det ser för hårt ut är det ju bara att lämna in i tid!


-Sen skulle jag tycka att det vore bra med en definition av målad i tre färger. Enligt mig är det skillnad på att måla en modell tre färger och att ha 3 färger på modellen.

"3 färger" Känns som det kvittar, huvudsaken är väl att modellen ser målad ut. Vilket iofs lär kräva minst 3 färger i de flesta fall.

Tips för ett trevligt helhetsintryck är att måla klart alla baser och lägga lite kärlek på dem. Basen tycker jag förövrigt inte ska ingå som en av de tre färgerna.

Jag känner redan till följande.
*Alla tycker inte om att måla
*Alla är inte bra på att måla
*Det står bara att det ska vara 3 färger
*Det tar tid att måla

Det behöver inte bli snyggt, men alla kan väl iaf försöka. Så jäkla svårt kan det väl fan inte vara att måla en arme när grundsprayen räknas som en färg. Köp valfri spray från army painter, på med lite detaljer i en valfri färg kanske två =) på med lite wash eller dip och modellen ser helt ok ut. Basa skiten o du är klar.

Lite exempel
http://www.thearmypainter.com/gallery_p ... lds&page=1

http://www.thearmypainter.com/gallery.p ... rue&gtId=1


Nu var nästan alla armeer målade så det var väl inget stort problem. Men jag tycker också att det kan vara jobbigt att måla och har dåligt med tid på dagarna så jag får sitta på nätterna o måla. Så det stör mig när jag ser omålade modeller p.g.a. lathet.

Anlednignen till att vi spelar med målade armeer är ju för att det ser bra mycket trevligare ut. Både för en själv och för sin motståndare. Speciellt nu när vi har förmånen att få spela på så snygg terräng! Annars kan vi lika gärna spela med utklippta pappersmodeller på baserna och ha en trave böcker och lite muggar som terräng.

------------------------------------------
Sammanfattning!

Nu så ser jag att den undra halvan blev längre än den övre. Men vill förtydliga att jag tycker turneringen är just nu enligt mig den bäst arrangerade av alla (SM i Jönköping var riktigt bra också). Det som står under Ris/Önskemål/förbättringsförslag är mina personliga åsikter och har ingenting med arrangemanget i sig att göra.
Senast redigerad av 1 Ceasar, redigerad totalt 1 gånger.

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Ris och Ros Summer 2016

Inlägg av Jesper77 »

ROS

* Trevligt bemötande och extremt hjälpsamt beteende hos arrangörerna

* Helt underbart fin terräng och mattor.

* Bra strukturerat och tydlig information

* Bra dialog till spelarna och att man hade uppsamlingar med information där det även gavs tid till frågor.

* serverings vagn. fritt kaffe och frukt

* Matleverans med pizzabuffe

* ITC formatet, fruktansvärt roligt format.

* Smidighet när man handla att bara kryssa i och sedan swischa efter eventet.

ROS

* stämmer in i en del av det Ceasar poängterade. Ta tidigare betalning för att inte skadas av avhopp. Ni verkar ha lagt ner mycket tid och pengar för att kunna genomföra detta och då är det synd att ni drabbas av sista minuten avhopp och förlorar en intäkt.

--------------------------------------

Hoppas fler blir sugna på att köra formatet ITC för det är fruktansvärt roligt och jag rekomenderar verkligen Westeros turneringarna.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Ris och Ros Summer 2016

Inlägg av leidstedt »

Allt var bra förutom att det var vart i lokalen.

Bra arr!

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Ris och Ros Summer 2016

Inlägg av Pärssi »

Instämmer helt i allt rosande i posterna ovan, mycket bra arrangemang av engagerade personer = grymt bra!

Hatten av till en ny nivå på turneringsstandard :)

PS. håller med om att ta betalt i förtid, om inte annat för att säkra upp arr-kassan så att ni inte går back på det hela. DS

Användarvisningsbild
orben
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 aug 2016, 14:06

Re: Ris och Ros Summer 2016

Inlägg av orben »

Som delvis ansvarig för arrangemangen så är det bara att tacka och bocka för den fina feedbacken!

Vi har sugit åt oss av det som sas på plats och även här på forumet. Till nästa turnering så hoppas vi att vi kan få igång ett riktigt schysst samarbete med Console som ni träffade på plats.
Inget datum är spikat men förhoppningsvis kommer vi ha nästa ITC turnering i höst.

Tack för en trevlig turnering och mycket skönt snack och gaming!

//Oscar L
Image

Skriv svar