Sida 5 av 5

Re: input efter SM

Postat: 11 dec 2015, 21:32
av Nurgle
Flogger skrev:Och SNÄLLA låt inte Tyranids ha samma Warp Charge minus som alla andra. Stört tråkigt att inte kunna slänga in en broodlord eller Tervigon för att man kompa för mycket då.

Tyranids kan inte välja någon spell som anses bruten eller ens "bra" utan det är väl deras FnP som är helt ok, men egentligen ger det bara nidsen vad många andra arméer redan har.


Vet att jag nämnde detta tidigare men nämner det igen så ni inte glömt bort det. Det var ju ett tag sedan menar jag :)
Minus d6 på WS & BS som gör en enhet oanvändbar 1 turn och psychic scriech-novor tillsammans med FnP är väl inte fy skam? Kombinerat med sänkt ledarskap är det sjukt bra.

Re: input efter SM

Postat: 11 dec 2015, 21:37
av LillePer
Minus d3 dock, och novan är rätt dålig. Men sen har Flogger en tendens att vara gråtarg när det gäller komp/tyranider/demoner i någon kombination, en av många anledningar till att vi älskar honom :wub:

Re: input efter SM

Postat: 11 dec 2015, 22:24
av Enochia
Tyranid magi är lite som Astras order, kan vara en kul grej men spelar väldigt sällan roll

Re: input efter SM

Postat: 11 dec 2015, 22:27
av Flogger
Nurgle skrev:
Flogger skrev:Och SNÄLLA låt inte Tyranids ha samma Warp Charge minus som alla andra. Stört tråkigt att inte kunna slänga in en broodlord eller Tervigon för att man kompa för mycket då.

Tyranids kan inte välja någon spell som anses bruten eller ens "bra" utan det är väl deras FnP som är helt ok, men egentligen ger det bara nidsen vad många andra arméer redan har.


Vet att jag nämnde detta tidigare men nämner det igen så ni inte glömt bort det. Det var ju ett tag sedan menar jag :)
Minus d6 på WS & BS som gör en enhet oanvändbar 1 turn och psychic scriech-novor tillsammans med FnP är väl inte fy skam? Kombinerat med sänkt ledarskap är det sjukt bra.
D3 bara. Och jämfört med Invis, endurance, psychic shriek, ignore cover o.s.v.

Som i Swecomp kanske nids ska ha 2 tärningar discount typ? Det hade inte känts orimligt liksom.

Re: input efter SM

Postat: 12 dec 2015, 00:26
av Gonka Koff
Jag förstår problemet, själv har jag gett upp planerna på att spela pure Grey Knights, för det blir svårt att få till en armé som inte klockar bong i taket på warpchargetaket, trots att man inte byggt armén för invis.
Det är lite jobbigt att vi har den här situationen att viss magi kan stärka en armé tiofalt. Fortune mot Tau samt Invis eller shrouding mot alla andra motsvarar nog ungefär 95% av anledningarna till att man skaffar magi.
Därför tycker jag det är lite konstigt att mallen kompar warp charges som inte kan kan generera Fortune/Invis/shrouding. Det är ju en jäkla skillnad på 10 rull på Nidstabellen och 10 rull på Telepathy.

Re: input efter SM

Postat: 12 dec 2015, 07:08
av DHettNeck
Detta problemet gäller mycket annat i mallen också när det kommer till de generella straffen i början. Jag har länge förespråkat att ta bort alla/många av dom generella straffen och faktiskt kompa saker som ska kompa på respektive codex.

Re: input efter SM

Postat: 13 dec 2015, 05:44
av Nurgle
LillePer skrev:Minus d3 dock, och novan är rätt dålig. Men sen har Flogger en tendens att vara gråtarg när det gäller komp/tyranider/demoner i någon kombination, en av många anledningar till att vi älskar honom :wub:

Det var rätt i mitt huvud men skrev fel. My bad. Skyller på tillfällig sinnesförvirring.
Men håller med - vem kan undgå att älska Flogger. Mannen, myten, legenden.
"Aaaaaaand the crowd goes wiiiild - Flooooooooggeeeeeer!"

Re: input efter SM

Postat: 13 dec 2015, 10:34
av Flogger
En idé vore väl att kompa de skolorna som är bra?

1 Every 8th Mastery Level that can generate spells from biomancy, telepathy, divination, malific Daemonology or eldar trickery lists.

Då hade problemet kommits åt samt hade arméer som nids och GK inte hamnat i kläm.

Re: input efter SM

Postat: 13 dec 2015, 11:48
av Papa D
GANSKA stor skillnad att gå från 10 till 8 dock flogger (exempelvis en hel farseer som inte får plats på den förändringen)... nu försöker du klämma till alla andra psykers MER och släppa dina fria... känns so so.
Håller dock med om tesen, det är mest invis och CD/Eldar som e mongo med magi.

/D

Re: input efter SM

Postat: 13 dec 2015, 15:23
av Flogger
Det var mest ett förslag. 8 istället för 10 just för att man inte ska kunna ta massvis med levlar från andra skolor och pumpa sin telepati-kille med, utan att det kostar.

Sedan försöker jag inte släppa "mina" fria, jag ser Daemonology i listan av saker som bör kompa? Inte som att man spelar nids för magins skull, men farseers, heralder och dylikt är enbart för magin.

Men jag är helt ok men den på 10, det är upp till Mallgruppen. Kan till och med sätta den på 12, don't care. Men kompa inte strike Squads, terminators, broodlords, Zoanthropes och tervigons o.s.v. för sin magi...