Beta v1.4
Moderator: DHettNeck
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Beta v1.4
Här kommer Betan till v1.4.
Kompmall v1.4 - Beta
Det som har hänt är:
1. Nya Dark Angels
2. Lite små strypningar på Eldar
3. Lite små saker fixade och lite små justeringar.
Så kom med kommentarer, speciellt på DA om vi missat nått.
Det som inte kommit med i denna version är allt "non-codex" material. Detta hoppas vi kommer hinnas med efter ETC, men det blir inte till v1.4.
I övrigt tar vi gärna in förslag på andra saker som ska ändras innan den spikas. Vad kompar för mycket? Vad kompar för lite? Vart är vi inkonsekventa mellan de olika codexarna som har samma enheter?
Tänk på att mer detaljerade förslag till ändringar har större chans att hända än kommentarer som: Orks kompar för mycket...
Kompmall v1.4 - Beta
Det som har hänt är:
1. Nya Dark Angels
2. Lite små strypningar på Eldar
3. Lite små saker fixade och lite små justeringar.
Så kom med kommentarer, speciellt på DA om vi missat nått.
Det som inte kommit med i denna version är allt "non-codex" material. Detta hoppas vi kommer hinnas med efter ETC, men det blir inte till v1.4.
I övrigt tar vi gärna in förslag på andra saker som ska ändras innan den spikas. Vad kompar för mycket? Vad kompar för lite? Vart är vi inkonsekventa mellan de olika codexarna som har samma enheter?
Tänk på att mer detaljerade förslag till ändringar har större chans att hända än kommentarer som: Orks kompar för mycket...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Beta v1.4
En stor, fet, hatt av!
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Re: Beta v1.4
Hmm, kanske ska läsa vad ni gjorde med DA innan jag tackar
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Beta v1.4
Det är nog bäst såTrulsante skrev:Hmm, kanske ska läsa vad ni gjorde med DA innan jag tackar
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53
Re: Beta v1.4
Förmodar att DA har samma minus för Grav-cannon som SM?
Re: Beta v1.4
Hej!
Borde inte Kor'Lath, the Axe of Ruin från Khorne Daemonkin kompas hårdare?
Borde inte Kor'Lath, the Axe of Ruin från Khorne Daemonkin kompas hårdare?
Re: Beta v1.4
Jag förstår inte faktiskt. Varför betalar man "generell" komp för vapen? Guns don't kill models, models do.
En Meltagun är ju mycket sämre hos en AM veteran än en Fire Dragon. Det borde väl skilja i komp på modellbasis inte vilket vapen de har. Eller är jag dum igen?
En Meltagun är ju mycket sämre hos en AM veteran än en Fire Dragon. Det borde väl skilja i komp på modellbasis inte vilket vapen de har. Eller är jag dum igen?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Beta v1.4
Absolut, missade att kopiera den när jag kopierade den lilla gravgunen.patrik thoren skrev:Förmodar att DA har samma minus för Grav-cannon som SM?
Jo, förmodligen. Det är väldigt svårt att avgöra hur bra en instabil bloodthirster är. För vapen i sig är ju ganska kasst för gubben som har det fram tills den dör, det är ok men det finns många bättre val.zappabear skrev:Borde inte Kor'Lath, the Axe of Ruin från Khorne Daemonkin kompas hårdare?
Drar upp det till typ -7 iaf kanske.
Va? Vapnet är ju den absolut viktigaste delen av en modell som skjuter? Eller men du att en veteran med en melta gun och en utan är lika bra?leidstedt skrev:Jag förstår inte faktiskt. Varför betalar man "generell" komp för vapen? Guns don't kill models, models do.
En Meltagun är ju mycket sämre hos en AM veteran än en Fire Dragon. Det borde väl skilja i komp på modellbasis inte vilket vapen de har. Eller är jag dum igen?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Beta v1.4
En instabil BT (en stabil bt är rätt kiss...) är rätt kiss och de andra yxorna är betydligt bättre. Ser ingen anledning att strypa den mer.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Beta v1.4
Ang. Tau har vi diskuterat följande förslag:
Stealthsuits känns som att de kompar lite för högt - det finns ingen större anledning att ta dem istället för Crisis. -3 per modell jämfört med -4 per modell för en Crisis med samma beväpning och det är inte så att Burst Cannon är ett fantastiskt vapen i sig. Tycker att de kunde gå ner till -2 per modell, så de kanske får se lite action.
Markerlightkompen: Det som ska straffas här är drone controller-commandern i första hand. Tabellen tar inte hänsyn till kvaliteten av markerlights. 7 Markerlights som prickar på 4+ är inte speciellt läskigt. Man skulle kunna sänka minuset från tabellen, men räkna markerlights som träffar på 2+ eller har re-roll to hit som två.
Stealthsuits känns som att de kompar lite för högt - det finns ingen större anledning att ta dem istället för Crisis. -3 per modell jämfört med -4 per modell för en Crisis med samma beväpning och det är inte så att Burst Cannon är ett fantastiskt vapen i sig. Tycker att de kunde gå ner till -2 per modell, så de kanske får se lite action.
Markerlightkompen: Det som ska straffas här är drone controller-commandern i första hand. Tabellen tar inte hänsyn till kvaliteten av markerlights. 7 Markerlights som prickar på 4+ är inte speciellt läskigt. Man skulle kunna sänka minuset från tabellen, men räkna markerlights som träffar på 2+ eller har re-roll to hit som två.
Mikael Ek