Kompmallen v1.6
Moderator: DHettNeck
Re: Kompmallen v1.6
Assault Termosar kompar -8 och Lychguards -10.
-
dempaattack
Ok då förstår jag. Jag tänkte på deathwing terminators därför fick jag det till -12.
/ Dennis
/ Dennis
Tänkte kolla ifall ni kunde ta er en titt på Astra kompen, jag får inte till något som är spelbart på de komp nivåerna vi spelar. Kan inte sätta fingret på något specifikt men som det är nu så är de alldeles för dyra i komp hur jag än gör listor och de listor som jag kan sätta ihop är typ på minsta kompen och rätt långt ifrån att kunna vara likvärdiga de flesta arméers på samma komp eller i de flesta fall så har de bättre komp samt bättre flexibilitet i listor.
Kan man inte få billigare komp på någe sätt på Platoons utan Allies då jag förstår givetvis att de blir rätt bra med SM allies osv men de vore nice om man kunde köra deras infanteri tex för nu kompas listan sönder av några större Platoons.
De är redan en 'weak army' och det hjälper inte när man får motvind av kompen.
Kan ju vara bara jag men känner så efter en del speltestande.
Kan man inte få billigare komp på någe sätt på Platoons utan Allies då jag förstår givetvis att de blir rätt bra med SM allies osv men de vore nice om man kunde köra deras infanteri tex för nu kompas listan sönder av några större Platoons.
De är redan en 'weak army' och det hjälper inte när man får motvind av kompen.
Kan ju vara bara jag men känner så efter en del speltestande.
Senast redigerad av 1 Jony, redigerad totalt 30 gånger.
Var ju bara två Astra spelare på hela gothcon och ena var jag då jag speltester de och det är nog ingen slump att de är så några 
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Vi måste helt klart ta en titt på dom. Astra (borträknat några combos) verkar vara för svaga just nu.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
-
Flygmaskin
Det känns som att AVP/MCP minuset generellt eskalerar lite för snabbt.
Det känns generellt inte som om fordon är så jäkla starka och det finns rätt många tank-zap som känns bra.
Som Joni skarpsynt tar upp så känns IG ganska trötta just nu och fordonslättning skulle kanske kunna hjälpa en bit på vägen.
Monster känns dock rätt heta, så det kanske är dags att separera AVP och MCP?
Sist men inte minst så vill jag ge en fet shoutout till kompgruppen.
Ni gör spelet bättre!
Det känns generellt inte som om fordon är så jäkla starka och det finns rätt många tank-zap som känns bra.
Som Joni skarpsynt tar upp så känns IG ganska trötta just nu och fordonslättning skulle kanske kunna hjälpa en bit på vägen.
Monster känns dock rätt heta, så det kanske är dags att separera AVP och MCP?
Sist men inte minst så vill jag ge en fet shoutout till kompgruppen.
Ni gör spelet bättre!
Människomat, till exempel spannmål.
Håller med om att fordon känns rätt kassa över lag. Mellan grav haywire och hull points är det inte så hett. Tycker också att rhinos och transporter fortf kompas för hårt. Bikes är ju spelets chefer, om rhinos etc ska kunna tävla bör det kännas värt att ta dem. Som det ser ut nu är de flesta bikes pluskomp medan transporter är minuskomp (spec m obsec), vilket eskalerar med avp.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Att kolla över AVP tabellen står redan på tapeten, så en lätting är på gång.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Jag tycker att Eldar Vypers och War walkers kompar för snällt efter första med bara 1 AVP. Dom borde kompa -2 som för alla andra...
Det är nog dax att se äver starcannons också då dom inte kompar alls, men är i paritet med många andra vapen. Det gick inflation på dom på GC...
DE realspace raiders borde inte kompa -2 då alla tappar obsec..
Court of the archon verkar nästan för billigt med -1 per 2 för Sslyth iaf med splinterracks.
-komp för obsec båtar för DE känns ovärt. Dom blir på tok för dyra i komp... Det såg man på GC då det var ovanligt få Venoms...
Och det vore bra om man kunde separera monster och AV komp som sagts tidigare.
Det är nog dax att se äver starcannons också då dom inte kompar alls, men är i paritet med många andra vapen. Det gick inflation på dom på GC...
DE realspace raiders borde inte kompa -2 då alla tappar obsec..
Court of the archon verkar nästan för billigt med -1 per 2 för Sslyth iaf med splinterracks.
-komp för obsec båtar för DE känns ovärt. Dom blir på tok för dyra i komp... Det såg man på GC då det var ovanligt få Venoms...
Och det vore bra om man kunde separera monster och AV komp som sagts tidigare.