Vad är detta?

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Vad är detta?

Inlägg av Katarsis »

Detta är den nya kategorin som kommer vara hemmet för Swedish 40K Comp System ("nya RT-mallen").
Vi som skapar mallen har en egen (dold) kategori där vi diskuterar kompen, men tanken är att nu släppa alla codex-mallar vi känner är tillräckligt färdiga för att anses vara redo för beta-testning. Allt eftersom fler mallar blir färdiga så kommer de också att släppas här.

Vi som gör mallen är:
Rikard Tröger (DHettNeck)
Mattias Englund (Katarsis)
Per Sturesson (LillePer)
Pär Hylander (Hylander)
Joakim Engström (Joakim)

Just nu har vi inget satt datum för när allt skall vara färdigt. Mycket kommer bero på hur codex-utkasten och det allmänna upplägget tas emot. Så har ni åsikter så tar vi gärna emot dem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Vad är detta?

Inlägg av Flogger »

Underbart att se!! Även om bara tre arméer verkar färdiga för speltest är jag mycket positiv till detta! Härligt att se att ni är på gång!

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Vad är detta?

Inlägg av Neth_Oni »

ser nice ut, påminner kraftigt om den gamla mallen från fantasy (som kanske fortfarande används?). Jag gillar upplägget, men rent designmässigt är det en sak jag stör mig på. Se till att alltid ha alla minusvärden på samma sida om texten, för eller efter spelar ingen roll men allt bör vara på samma sida ;)

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Vad är detta?

Inlägg av Flygmaskin »

Hurra!

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Vad är detta?

Inlägg av Fenris »

Kanske bättre jag postar min synpunkt om beta mallen här?

Jag tycker ni borde dela på AVP/MCP kompen.
En lista med blandat AVP och MCP är ju snällare än en lista med enbart ett av elementen.
Exempelvis är 1 stormraven gunship (6AVP) och 3 centurion squads 3x(2MCP) mer kompis än
2 stormraven gunship 2x(6AVP) eller
6 centurion squads 6x(2MCP)

Skriv svar