Olof Svensson goes ETC

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Olof Svensson goes ETC

Inlägg av refabricated »

Tjo, tänkte se om jag kan dela med mig av mina upplevelser från Serbien. Vette fan om jag kommer ihåg allt i detalj men jag gissar att det inte blir bättre ju längre jag väntar... Först min lista:
2 bike Farseers (en med fortune+doom, en med 4 spells(nästan alltid 4 divination))
10 bike warlocks med blandade powers, ingen destructor(denna e ganska kass utan hit n run, inga spjut)
3* 3 scoring jetbikes

Shadowsun
Riptide(melta, ion skyfire intercept)
3+6 missilesides och drones
10 kroot
7 pathfinders

Tanken med armen är att ha 2+ cover med reroll på councilt(gay!) och sedan bara pusha bort allt. Lätt som en plätt!
Börjar jag så infiltrerar jag bredsidor och SS == firstblood i nästan alla lägen, och joinar shadowsun till councilt midfield.
Därefter boostar jag councilt lagom långt fram. Normalt 2-12" från motståndarens prylar. Vi snackar alltså om garanterad t2 charge.

Går jag två:a så deployar jag defensivt med SS i councilt för 2+ cover och sedan pushar jag allt och assaultar ändå i r2.
First blood blir lite svårare, men 3 scoring jetbikes som har sista rundan e bra.

Match 1, Serbien.
Spelar mot Nids, Prime, 3 Tervigoner, 2x2 dakkafexar, doom, 2 venomthropes samt lite gaunts.
Jag börjar, infiltrerar och FB:ar en tervigon. Sätter councilt midfield då nids har ok counterattack samt att jag skjuter en vecka hårdare än killen.
Han flyttar runt lite och ställer upp för att jag skall kunna kombicharga alla hans gaunts.
Vet inte vad han tänkte, "jag ger bort gauntsen och counterchargar med 2x fexar samt prime?". Iaf, tack för allt vad screen heter!
Jag skjuter ned 2 fexar och äter hela hans screen. Efter detta går allt snabbt, han chargar mitt council, vilket inte e så bra för honom.
Ett par rundor mop-up och jag wipar honom r5.
20-0 till fosterlandet!

Match 2, Schweiz
Spelar mot DA+ IG blobb. Så 4++ blobb med 2 trollare, 2 Landraiders och lite DA bikes. Mums! inget som kan skada mitt council.
Jag väljer att sätta alla objektiv brevid hans. Då jag ändå kommer vara och veva i hans linjer bryr jag mig inte om han skulle råka få objektiven.
Det fick han inte! :) Han deployar först, och jag ställer mig utom skotthåll. Han försöker pusha med 2 LR samt 12 bikes på en flank, jag kontrar med
odödligt council. Blobben vandrade rakt in i mina bredsidor och 2 salvor senare så var det inte mkt till blobb kvar. 27w och 31w fick jag av på dem.
Vem tror btw man behöver melta mot LR:s? Jag högg upp dem med mina witchblades. Hur som så wipade jag honom r6. Azreal var den enda som stog så länge.
Men inte ens han klarar 20+ saves per runda hur länge som helst.
20-0 till rosenbad.

Match 3, Ryssland
Spelar mot GK+crons, Coteaz, 10 termies, några razors, dreadar samt nån chimera. Vidare en Annibarge samt en Dlord, en DK samt några flygplan. Denna killen måste vara världens
långsamaste. Trots vi hade 4h 20min så var det precis så vi han med. Jag tvingas börja, väljer att safea och inte infiltrera då han har
dubbel sieze med coteaz. Ställer bredsidor så de täcker alla objektiv, han ställer upp utmom skotthåll. Och utom räckvidd för alla objektiv.
Han reservar DK, alla termies, Dlord samt lite smuts. Jag pushar sönder hans deployment lagom till DK:n och Dlorden suicide deepar i
min deployment. Efter intercept samt en runda skytte så dödar jag DK:n, lorden chargar mina bredsidor som flyr och flyr helt fel. 12" när det e 11.7 till kanten...
Har därefter ihjäl lorden. Sedan dansar vi bara runt objektiv och jag skjuter hans termies sönder och samman, de gillar inte kombinationen
doom+misfortune... Iaf, matchen slutar med att _alla_ scoring bikes, kroot, farseer(WL) som satt med en scoring för bättre LD
flyr iväg. :(
10-10 till oss, sjukt missnöjd. Låt mig klara några av mina 2 ld8, 1 ld7, 1 ld10 och det blir mkt gladare. Ryssjävel! :)

Match 4, Belgien
Spelar mot SW/IG. Han har dubbelblobb(ngt som jag inte tror jag kan torska mot), 2 runpräster samt lite poddar och annat bös. Vi spelar
reliken samt 2 objektiv. Min WL blir scoring :) och han sätter mig att börja. Lyck till att bända bort reliken från mina kladdiga fingrar.
Han siezar :(
Poddar in 5 combiplasma samt en pod på reliken. Intercept jagar bort all plasma från bredsidorna. Och sedan blir det att jaga rätt på reliken.
Multichargar en blobb + gråjägarna med reliken. Blobben dör(typ) och gråjägarna flyr(för kort) men tappar inte reliken. Nu e det bara kvar att jaga rätt på ett par
enheter longfangs samt en 50manna blobb med commisarlord och präst. Bara för att ge er lite perspektiv på hur bra councilt e mot blobbar, det tog mig
3 playerturns att gå igenom hela rasket. Eftersom jag e så snabb så fanns det inte många impar mellan mina vassa knivar och hans präst och kommisar.
Att alla warlocks sedan e karaktärer ger en hel del precisionstrikes rätt in i köttet. Kort, jag springer i fatt och assaultar blobben. Dödar nästan
alla yxor r1 av striden, prästen r2 och commisar r3, varefter jag sprang ned resten.
18-2 till mig. Hade han inte sizat tror jag jag wipar honom r4.

Match 5, Danmark
Mission: 6 objektiv med 1-3p per styck. Min sida hade flest poäng då jag pilat mina objektiv mot hans :)
Spelar mot AV13/flygar crons. En av mina sämmre matchups. 5 barger, 2 lorder 4 flyg(2 DM, 2 scoring). Jag tvingas börja vilket inte e helt kul mot flygplan.
Han klantar sin deployment, jag kan tagga 3 bargar med en stor riptideplatta. Får jag in perfect timing samt nova charge blir det ball. Novacharge skiter sig...
r3 snipar han shadowsun, och då hänger councilt löst. Matchen är mkt jämn, då mina warlocks helt plötsligt kan dör och hans lord ställer sig upp 5ggr. Satt fast i
det eländet hur länge som helst. r5 så tar jag god tid på mig och mäter så han inte kan contesta mina poängknappar. Tar det slut nu så vinner jag stabilt.
Det blir både runda 6 och 7... Vilket gör att min sista warlock dör på overwatch samt att mina bredsidor tvingas till ett ld test och flyr. Varför betalde jag för
ld9? Det funkar ändå inte... Lyckas iaf klämma fram en liten vinst men efter att SS dog så gick allt åt fanders.
12-8 till mig.

Match 6, Tyskland
Spelar mot slaaneshdemoner. 60-80 demonettes, 2 keepers, 8 screamers, 8-9 hundar, 2 slaaneshgrinders. Han väljer att börja. Och pushar stenhårt.
Har ställt mig så bara 2 screamers kan slasha mitt council, vilket ger min 3 döda warlocks... Hans screamers har även 2++ med reroll. Så i starten
av min tur ett har jag hans hundar på ingång, screamers med 2++ samt 2 keepers i knäet och en massa demonetter och grinders som vill assaulta r3. Så vansinnigt snabb arme.
Iaf så skjuter min riptide ned en keeper på marken och missfortune gör att jag kan boxas med screamersen. Hundarna dör bredsidedöden.
Jag multichargar screamers och keeper. == han torksar CC med 6-7(doom e nice) och allt smäller på ett ld slag av 9. Hans r2 så pushar han allt igen
men nu har jag initiativet, skjuter ihjäl hans sista keeper och multichargar hela hans hord av demonetter. Allt smäller igen och nu e det bara mop-up kvar.
Wipar honom i r5.
20-0 till oss och en bra sista match.

Btw, många klagar på att tyskarna skall vara anala, jag håller inte med. Min tysk var vansinnigt trevlig. Det var ifs alla mina motståndare.
Gah! skrivkramp! Inte så detaljerat kanske men hoppas detta glädjer någon.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Olof Svensson goes ETC

Inlägg av LillePer »

Tjusig läsning och stabilt spelat!

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Olof Svensson goes ETC

Inlägg av frigobben »

LillePer skrev:Tjusig läsning och stabilt spelat!
Instämmer!

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Olof Svensson goes ETC

Inlägg av Neth_Oni »

"skjuter ner en keeper"? De flyger väl ändå inte, eller menar du lord of change? :P

Vilket fall som, trevlig läsning och kul att se att ditt första etc gick så bra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Olof Svensson goes ETC

Inlägg av Flogger »

Neth_Oni skrev:"skjuter ner en keeper"? De flyger väl ändå inte, eller menar du lord of change? :P

Vilket fall som, trevlig läsning och kul att se att ditt första etc gick så bra!
Skjuter på den så den ramlar ner och dör? :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Olof Svensson goes ETC

Inlägg av Neth_Oni »

fast det går isf inte ihop med att han chargar en keeper och i rundan efter skjuter ihjäl den sista, han hade ju iaf inte 3 ;)

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Olof Svensson goes ETC

Inlägg av egge »

Sjukt kul att läsa!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Olof Svensson goes ETC

Inlägg av guildmaster »

Najs att läsa vad som hände. Synd på Rysslandsmatchen. Du behöver bli bättre på att rulla tärning.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof Svensson goes ETC

Inlägg av refabricated »

Jo det var trollflygare.

Kanske skulle börja kasta tärning som vitryssen. (Han snurrade dem bara på bordet utan att de egentligen rullade)
Finns gott om videos på yuotube hur man kan fuska med tärningar, kolla och se så ingen kör tricken mot er...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Olof Svensson goes ETC

Inlägg av guildmaster »

Jag tänkte snarare på fyrklöver, hartassar och hästskor. :)
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Skriv svar