En nybörjares guide till Atlantis

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av z3bb3 »

Då var det dags för mig att dela med mig av min första turneringsupplevelse.
Förvänta er inga brutna taktiker eller mästerspelande som får er att tappa hakan.

Jag är en extremt ny spelare som nu, efter Battle of Atlantis har spelat 10 matcher Warhammer 40k totalt (Fem matcher på tuneringen, fem matcher dessförinnan inklusive introduktionsmatcher á "Såhär flyttar du gubbarna" ).

Med det sagt, kanske det finns någon därute som kommer finna denna läsning intressant ändå.

Bild

Jag är då en person, som helt nyligen fattat intresse för 40k.
Jag var i kontakt med några personer i slutet av 5th som tipsade mig om Blood Angels
(efter preferenser om mycket pansarvagnar). Men spelade först ett halvår in på 6th.
Den enda armé jag hunnit spela är just Blood Angels, så det fick bli något lättspelat i denna Codex.

Tuneringen var 1750pts, 1 komp (enl. LBK-mallen).

Min Lista fick bli:

HQ
100pts Librarian, Force Axe, Rulebook powers

ELITE
105pts Brother Corbulo

TROOPS
235pts 10 Assault Marines, 2 Meltagun, 1 Power Fist
215 Land Raider Crusader as dedicated transport

235pts 10 Assault Marines, 2 Meltagun, 1 Power Fist
225 Land Raider as dedicated transport, Multimelta

100pts 5 Assault Marines
55 Razorback, Lascannon, Twinlinked Plasmagun as dedicated transport

100pts 5 Assault Marines

FAST ATTACK
145pts Baal Predator, Assault cannon, Heavy Bolter Side sponsons

50pts Attack Bike Squad, 1 Bike, Multimelta

50pts Attack Bike Squad, 1 Bike, Multimelta

HEAVY SUPPORT
135 Predator, Autocannon, Lascannon Side sponsons

1750 poäng.


---

Match 1:

I match 1 så ställs jag mot Johan Linqvist, som spelar följande lista:

Vulkan He’stan @ 170

Terminator assault squad (5) @ 200
5x thunder hammers and storm shields

Tactical squad (10) @ 195
Lascannon (10), melta gun (5) and combi-melta (10)
Rhino @ 35

Tactical squad (10) @ 195
Multi-melta, flamer and power fist (25)
Rhino @ 35

Tactical squad (10) @ 190
Lascannon (10) and plasma gun (10)

Attack bike squadron (2) @ 100
2x multi-melta (10)

Land speeder squadron (2) @ 180
2x typhoon missile launchers (40)

Land Raider @ 275
Extra armour (15) and multi-melta (10)

Devastator squad (6) @ 173
2x plasma cannon (25) and missile launcher (15)

Missions:
Primary: "Attack & Defend", ha fler scoring units i båda deployment zones, än vad motståndaren har.
Secondary: Modified Kill points, där endast kills från Troops räknas.
Tertiary: Objektiv i mitten av spelplanen

Johan börjar att ställa ut, och väljer att centrera det mesta och ställer en Devastator Squad uppe på kullen
närmast kameran på bilden nedan. Jag har fått tips om att försöka hålla ihop min armé, men väljer ändå att
ställa min Land Raider Crusader & Baal Predator långt ut, för att knattra ner Devastator Squad.
I övrigt så bemöter jag Johans armé i mitten bäst jag kan.
Jag har för mig att jag lyckas Seize, rullar ut och knattrar ner hans Devastators.
Johans Speeders skjuter men missar, Johan rullar in Land Raidern i mitten och disembarkar sina Hammernators på
objektivet. I övrigt så sker nog inte så mycket.
Han har en oroväckande bra placering på en lascannon i ruinen längst bort i bilden, så jag försöker ta mig fram till
dessa med min hoppande Assault Squad.

Bild

I nästkommande runda så fokuserar jag det mycket av mitt skytte på hans Terminators. Jag lyckas skjuta ner alla
utom 1-2, som jag lyckas ta ner med mina Troops som jag Disembarkar ur min vanliga Land Raider.
I övrigt så flyttar jag mest fram. Baal Predatorn och en Attack Bike försöker ta sig runt berget / gå på Speederjakt.

I Johans runda så knäcker han en av mina Attack Bikes, han flyttar bak sina Speeders och flyttar in sina Rhinos.

Bild

I kommande rundor så knäcker han min vanliga Land Raider, min Baal Predator och min återstående Attack Bike missar
det han ska skjuta på. Mina Assault Marines lyckas inte ta sig fram till hans Lascannon i ruinerna och rent
generellt så lyckas jag inte skada så mycket.

Bild

I hans runda 3, så rusar hans Vulkan grupp genom skogen för att kontesta objektivet.
Det är också tydligen att han inte kommer försöka kontesta min deployment zone, men samtidigt så har han eliminerat
allt jag har för att kontesta hans.

Tiden börjar ta slut, så vi kommer endast att hinna med att köra runda 4.
Jag Lyckas inte ta någon mer kill point och efter en snabb matematik, så inser jag att ställningen blir 15-15
(alla 3 missions blir delade) om jag rusar tillbaks med den
5manna ASM som satt i Razorbacken för att Kontesta min egen Deployment Zone.

I sin runda 4 så skjuter han allt han har på min 5a i egen deployment zone. Han lyckas med nöd och näppe ha ihjäl
exakt tillräckligt för att tvinga fram ett test. På Ld 9 så lyckas jag slå dubbel 5. Mina ASM sticker.
Visserligen stannar de på brädet, men då matchen tar slut så räknas dessa som borta.
Han vinner därmed Primary Mission och således matchen med 22-8.

-----

I match 2 så fick jag möte Mattias Englund med sina Tyrannids

HQ
Hive Tyrant 285pts
-Hive Commander
-Rulebook Powers
-2x Twin-linked Devourers with Brainleech Worms
-Wings

Hive Tyrant

-Warlord
-Armoured Shell
-Old Adversary
-Rulebook Powers
-2x Twin-linked Devourers with Brainleech Worms

Tyrant Guard 75pts
-Bonesword

Elites
2x Hive Guard 100pts

The Doom of Malan'tai 90pts

Troops
20x Genestealers 280pts
-Mycetic Spore 40pts

13x Hormagaunts 78pts

10x Termagants 50pts

10x Termagants 60pts
-Spinefists

Tervigon 195pts

-Adrenal Glands
-Catalyst
-Cluster Spines
-Toxin Sacs
-Rulebook Powers

Heavy Support
Carnifex 190pts
-2x Twin-linked Devourers with Brainleech Worms
-Mycetic Spore 40pts

Jag har ju aldrig mött Tyrannids, så jag hade egentligen ingen aning om hur jag borde bemöta dessa.
Jag utgick från att försöka panga ner det som kan slå ner mina Land Raiders (som vanligt) och därefter
försöka käka upp små-knoddet.

Missions var egentligen att man fick välja en Primary, Secondary och Tertiary.
Man skulle inte visa dessa förrän efter matchen och då räkna poäng.
Jag tror att jag valde (i brist på annat): Fler än 4 units of any kind i motståndarens deployment zone, fler Killpoints
än motståndaren och Objektivet i mitten av planen.

Tanken var att panga ner hans Tyrants innan de nådde mig + att mosa hans Tervigon innan hon skapat ett helt dagis.
Mattias berättade att han i förra matchen hade misslyckats totalt att spawna då han hade slagit 1 och dubbel 2 i första
spawn i första matchen. Mot mig skapade han nog totalt uppåt en 40 spawns genom helt matchen.

Jag placerade mig långt bak i ena hörnet och försökte hålla ihop allt jag hade.
Han ställde upp med Tyrants i mitten med en Tervigon och Guants på sidorna.

Han flög fram med Tyrant och flyttade fram resten.
Jag sköt en hel del på vanliga Tyrant utan vingar, men hans Guard tog allt och överlevde.
Jag knattrade på Gaunts i skogen men fick dålig utdelning.
Jag sköt en hel del på flygande Tyrant, men träffade endast 2-3 skott (som alla klarade krash-test), utan wounds.


I nästa runda, så var båda Tyrants framme vid varsin Land Raider och knäckte båda dessa (runda 2).
Hans Hormagaunts (heter de så?) Droppades in och låste in mig bakom ruinen. Hans Carnifex droppade också in
inne i ruinen och förstörde min Razorback.

Bild

Sen blev det en stor close combat fest i mitten och jag tror att Allas vår Corbulo tog över 40 saves.
(En gauntattack var på över 25 wounds tror jag, ingen match för Corbulo).

Bild

Matchen slutade dock med att jag brädats i runda 5, när Doom Life-Leechat Corbulo till döds.

Förlust med 30-0.

------

I min tredje match så fick jag möta Joakim Andersson Franke som, även han spelade Tyrannids (Å nej :) ).

HQ
Hive Tyrant 170p.
Options: Wings 60p, 2x Devourers with brainleech worms 2 x 15p Old Adversary 25p.
Psychic Powers: Leech Essencem, Paroxym.
Totalt 285p.
Tyranid Prime 80p.
Options: Lash whip and bonesword 15p, Deathspitter 5p, Regeneration 10p.
Totalt 110p.
Elites
Hive Guard Brood 2x 50p.
Totalt: 100p.
Venomthrope Brood 1x 55p.
Totalt: 55p.
Troops
Tervigon (som troop choice) 160p.
Options: Adrenal glands 10p, Toxin sacs 10p, Regeneration 30p.
Psychic Powers: Catalyst 15p, Onslaught 15p.
Totalt: 240p.
Tyranid Warrior Brood 5 x 30p.
Options: 1 Barbed strangler 10p, 4x Deathspitter 4 x 5p.
Totalt 180p.
Termagaunt Brood 19 x 5p.
Totalt: 95p.
Termagaunt Brood 16 x 5p.
Options: Devourer 16 x 5p.
Totalt 160p.
Hormagaunt Brood 15 x 6p.
Options: Adrenal glands 5x 2p.
Totalt: 120p.
Fast Attack
Gargoyle Brood 20 x 6p.
Options: Toxin sacs 20 x 1p.
Totalt: 140p.
Heavy Support
Trygon 200p.
Options: Trygon Prime 40p, Regeneration 25p.
Totalt: 265p.

Missions nu var:
Primary: Objektiv, 2 i vardera Deployment zone och en Aktiveringsknapp i mitten för att aktivera objektiv.
Secondary: Fler Scoring units i motståndarens deployment zone, än vad han har i din.
Tertiary: Kill points

Jag försökte hålla mig centrerat, men objectives i detta mission gjorde det smått omöjligt. Istället försökte
jag Scouta runt Baal Predator (stort misstag).
Jag tänkte också att min Attack Bike skulle kunna ta sig runt och göra lite skada på hans Tervigon eller hans
Venomthrope, samt att min hoppande 5a skulle in och plocka objective.

Joakim fick börja och flyttade upp.

Bild


Min Attack Bike till vänster TurboBoostade över till motståndarens sida, men lyckas ändå inte nå Venomthrpe senare i mathcen.
Baal Predatorn åker runt för att få skytte på småttingarna, men får genast Tervigon på sig.

Resten åker upp och knattrar ner Gargoyles. Skjuter en del på Fly Tyrant.

Joakim når fram och gör en del skada på min Razorback, sedan lyckas jag ta död på hans Hive Tyrant.
Resten av hans armé flyttar upp och jag står mer el mindre och knattrar på allt som kommer upp.

Bild

Hans andra Tervigon lyckas nå CC med min Librarian & Corbulo grupp och äter upp Corbulo tidigt.
Båda hans Tervigons sprutar ut spawns och hans Prime lyckas ta sig runt mig och tar ihjäl min Predator.

Jag lyckas aldrig få upp någon Scoring unit till hans Deployment medans han själv får ner 2 spawnade enheter till min.
Jag lyckas heller aldrig nå något objective, medans han lyckats aktivera 1 och tog den.
Även Kill points vinner han med 1 eller 2.

Trots att denna match var betydligt jämnare, så förlorar jag ändå med 30-0.

--------

I match 4 så får jag möta Magnus Strid med sina Grey Knights.

HQ:
• Draigo: Warloard. 275p
• Inquisitor: Force Weapon, Rulebook powers, Power Armor. 63p
Elites:
• 9x Inquisitorial Warband: 6x “Inquisitorial Shadow Operatives” (Count as Jokaeros), 3x Warrior Henchmen with Storm bolters. 231p
Troops:
• 5x Paladins: 2x Hammer, 1x Sword, 2x Sword and Master-Psycannon. 325p
• 5x Terminators: Justicar with Halberd, 2x Halberd, 1x Hammer, 1x Halberd and Psycannon. 225p
• 1x Paladin: Sword 55p
• 1x Paladin: Halberd 55p
Heavy:
• Land Raider Phobos: Psy-bolt ammunition. 260p
• Land Raider Redimer: Psy-bolt ammunition, Multi Melta. 260p

Deployment är Vanguard Strike och missions är:
Primary: Objective i mitten
Secondary: Kings Guard (Väljer 2 enheter, dödar man båda motståndarens enheter så vinner man mission)
Tertiary: Table Quarters


Magnus får välja sida och väljer ett finfint fort där han ställer upp sitt Inquisitorial Warband med Inquisitor.
Han ställer sina Henchmen på undervåningen (närmast) och Shadow Operatives uppe, där de får se i större delen av
spelplanen. I övrigt så startar han med sin LR Phobos på spelplanen med Terminators i, 1 ensam Paladin (som inte är
Kings Guard) och Den andra Land Raidern (Med Draigo och Paladiner i) + Ensam Paladin som är Kings Guard i reserves.

Jag börjar och det är Night fight i första rundan så jag får flytta upp relativt ostört. Tror jag lyckas skjuta ner 1
Henchmen i första rundan med Predator.
Jag har för mig att jag inte tar någon skada alls i runda 1.
Magnus backar tillbaks sin Land raider bakom skydd.

Bild

Jag förstod nu att Reserves kommer in längst sin egna långsida och inser då att jag borde spelat Razorback och
Predators på andra sidan, och haft mina Land Raiders på den sidan istället.
I övrigt så flyttar jag fram runda två och skjuter så mycket jag bara kan på hans enhet i ruinen som lägger sig ner
men tar ändå en hel del stryk.
Jag gömmer en Attack Bike längst hans Reserve sida.
Ingenting kommer in i runda 2 från Magnus reserves, så matchen fortsätter som den ser ut på brädet.

Bild

I runda tre fortsätter skyttet och jag tror att allt utom en ensam Shadow Operative dör. Han klarar dock leadership
och stannar där han är.
Magnus Land Raider kommer inte in ur reserves, men det gör däremot den stackars Paladinen som hoppas fram vid min
Attack bike och lyckas sätta en wound på denna.
Jag har också för mig att Magnus kör fram en bit med Land Raidern och skjuter med denna. Har för mig att min närmsta
Land raider tar 1-2 glance hits.
Hans Terminators hoppar också ut.

I min runda 4 så vänder jag med Razorback, för att säkerställa att jag får död på den ensamma Paladinen
(Vilket jag lyckas med).
Jag skjuter en del med det mesta på Terminators, men de överlever det mesta (förutom ett par vanliga bolterskott).
Min AttackBike är nu framme vid Ruinen och försöker ha sönder Land Raidern från ungefär 5" men missar totalt.
Jag hoppar ut med mina enheter ur Land raidern närmast Terminators och Chargar in. Går inge vidare och mina Marines
flyr.

Bild

I Magnus runda 4 så kommer Land raidern in automatiskt och den kommer in i mitten av brädet, precis bakom mina Predators.
Han tar sönder en av dessa (om jag inte missminner mig) men misslyckas med den andra. Tror också att Razorbacken knäcks.
Han röjer på med sina Terminators och knäcker min Land Raider. Han håller också sina Terminators tillräckligt nära min
flyende enhet för att jag inte ska få Rally nästa runda.

I min runda 5 så fokuserar jag mest på att nå objective säkert, jag placerar mig på 3 quarters men har ingen chans att
ha ihjäl hans sista Kings Guard grupp (som består av 5 Paladiner + Draigo).

Han själv verkar tänka likadant och kontestar Objective med Paladinerna.

Lika på Primary, lika på Secondary, men jag vinner Quarters så 18-12 till mig.

------


I sista matchen fick jag möta Mathias Lamu och hans Chaos Space Marines.

Chaos Space Marines 1746p
Deamon Prince 240p
Wings, Power Armour, Deamon of Slaanesh, Lv1 Psyker, (Veteran)
10 Chaos Space Marines 223p
Bolter, Bolt Pistol and CCW, 2 Plasma Guns, Veterans
Champion: Power Sword and Combi-Plasma
Rhino 40p
Dozer Blade, (Searchlight and Smoke Launchers)
10 Chaos Space Marines 213p
Bolter, Bolt Pistol and CCW, 2 Melta Guns, Veterans
Champion: Power Sword and Combi-Melta
Rhino 40p
Dozer Blade, (Searchlight and Smoke Launchers)
10 Chaos Space Marines 213p
Bolter, Bolt Pistol and CCW, 2 Melta Guns, Veterans
Champion: Power Fist
Rhino 40p
Dozer Blade, (Searchlight and Smoke Launchers)
Helbrute Dreadnaught 105p
Reaper Autocannon, Power Fist
Helbrute Dreadnaught 115p
Reaper Autocannon, Power Scourge
5 Havocs 120p
4 Autocannons, Veterans
5 Havocs 160p
4 Lascannons, Veterans
3 Obliterators 237p
Mark of Nurgle, Veterans

Missions var:
Primary: Table Quarters
Secondary: Kill Points
Tertiary: Objectives

Deployment var Spearhead, vilket egentligen betyder att man delar upp spelplanen i Quarters
och startar i en quarter. I sin andra Quarter läggs ett Objective.

På våran spelplan hade vi ett gigantiskt berg i mitten, vilket gjorde att våran match
mer eller mindre spelades på en varsin sida. Jag startade i min quarter och sprang till
hans objective, han startade på sin och sprang till mitt Objective.

Jag scoutade över min Baal Pred till hans sida i hopp om att förstöra lite för honom och
och för att eventuellt lyckas knäppa ett par av hans Havocs.
Mathias började och körde direkt ner med sin Rhino mot mitt Objective.
Havocs och Obliterators började skjuta friskt, men pga. cover så tog bara min Predator
en hull point.

Bild

I min runda så körde jag upp min armé mot hans objective.
En Attack Bike knäckte en av hans Dreadnoughts (Hellbrutes) och jag sköt bort en wound
på en av hans Obliterators (borde inte fokuserat alls på dessa, på efterhand). Samt att
jag sköt bort 3 av hans Lascannon Havocs.
Jag tror jag satte 2 penetrating hits på hans ena Rhino, men trots bonus i penetration
så händer inget särkilt.

Bild

I runda tre så skruvar sig matchen något mer och vi leker hide and seek runt mitten.
Med detta så gör Havocs ingen större nytta denna tur, medans Obliterators och Hellbrutes
sätter några glance i Land Raider och ännu en hull point tas bort från min Predator.
Min Baal Predator stryker med i runda 3.
Mina Attack Bikes stryker med också.
Deamon prince har änsålänge endast flygit runt och skyddat sig.
Hans Troops når mitt Objective.

I min runda så spränger jag hans Rhino och skjuter ner alla CSM i Rhinon utom 2, som dock
klarar leadership och sedan springer bakåt och gömmer sig bakom berget.

Jag lyckas även pricka några av hans Marines som kontestar mitt objective, men inte
till någon större nytta.

Bild

I runda 4 så hoppar hans CSM ur Rhino 3 ut och börjar jaga efter min start quarter.
Han knäcker min Rhino och min sista Pred och börjar seriöst blockera mig så att jag
inte skall kunna komma in i hans start quarter.
Även hans Deamonprince kommer och ställer sig i vägen.
Just nu så har han 2 quarters, objective och leder grovt i Kill points.

Jag disembarkar mina trupper ur min Land raider in i hans quarter, jag knäcker hans
sista Dreadnought (Hellbrute) och knäcker en rhino till.
Jag har i detta läge 2 quarters och objective samt 2x 5man ASM som jag tänkt att kontesta
min startzon. Det känns som att jag skall kunna vinna denna.

I hans runda 5 så springer hans CSM in i min startzon. Vilket gör att han inte
har trupper kvar i samma quarter som mitt objective (om han tar objective).
Han lyckas skjuta bort en av mina 5or som är vid hans Deamonprince.

I min tur så disembarkar jag mina 2x 5man ur min Land raider vid min deployment zone.
Chargar hans grupp (som lyckas döda 3/5 av mina Marines med Overwatch!!!!!) och kontestar med den andra.
Då jag misstänker att man inte kontestar när man är i Close Combat,
så leder jag just nu Quarters med 3vs1,
båda har Objectives och han leder Kill Points (17-13 till mig). Matchen fortsätter dock.
Jag dödar även hans Deamon Prince.

Bild

I hans runda 6 så sker inte så mycket.

I min tur så dör mina 2 ASM i close combat i min deployment zone.
I detta läge så står det 1-1 i quarters (om han inte tar objective), jag har objective
men han har kill points. Matchen fortsätter.

I hans runda 7 så chargar han mina 5 ASM som även dör. Han Consoledatar in i terräng.

I min tur så skjuter jag allt jag har på dessa, men jag tror att 2 överlever och klarar
moral.

Han väljer att inte ta Objective, så det blir 2-1 i Quarters till honom.
Jag har Objective men han vinner med 9-7 i kill points.

24-6 till honom.

----

Jag tycker att tuneringen var väldigt trevlig och jag fick äran att möta fem stycken mycket trevliga motståndare (och många andra trevliga personer på tuneringen)!

Tack!
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av z3bb3 »

Jag kan också ha glömt en hel del i matcherna, så de personer jag har mött får gärna flika in vad jag kan ha skrivit fel.
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av egge »

Kul läsning!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av imp »

:D
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av LillePer »

Värt att veta: det finns ingen regel som säger att du inte kan regroupa när fienden är nära. Så dina marines borde gjort så. Sen i sista matchen så kan man både hålla objektiv och zoner när man står i närstrid. (Och contesta för den delen)
Kul läsning i övrigt!

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av z3bb3 »

Tack för info Per.
Då vet jag det tills nästa gång! :)
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av frigobben »

Trevlig läsning!

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av eldrak »

Kul!
De där måste vara bland de lägsta borden jag sett på en turnering.

Att inte få regroupa är en regel från förra editionen som ej längre finns kvar.

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av Blue_Ork »

Skoj läsning, alltid uppskattat med battle reports.

Stormshadow
Inlägg: 77
Blev medlem: 08 feb 2010, 15:28

Re: En nybörjares guide till Atlantis

Inlägg av Stormshadow »

eldrak skrev:Kul!
De där måste vara bland de lägsta borden jag sett på en turnering.

Att inte få regroupa är en regel från förra editionen som ej längre finns kvar.
Ajdå,

Vilken tur att det inte påverkade dit mission. Annars hade jag fått skämmas :P.

/Magnus

Skriv svar