Njal till NOS

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Njal till NOS

Inlägg av Väktaren »

Då har man spelat den andra turneringen med Space Wolves.
Är mycket nöjd med listan jag spelade, det enda var att man var lite för få modeller i Grey Hunter Grupperna. Men det får man väl åtgärda till nästa gång man spelar någon turnering.

Njal skötte sig exemplariskt, fasiken vad hans Lord of Tempests regel är bra att ha, den + att man hade 3 choser markers var väl det som gjorde störst skillnad.

Armén

Njal: Runic Terminator Armour - 270pts

Rune Priest: Bolter, Choser of the slain, Living Lightning, Jaws - 110pts

Rune Priest: Choser of the slain, Living Lightning, Murderrous Hurricane - 110pts

4 Wolf Guards: Termiantor Armour, 1 Cyclone Missile Launcher, 4st Combi-plasma, 1 Chainfist - 232pts
Drop Pod

Lone Wolf: ;ark of the Wulfen - 35pts

5 Grey Hunters: Melta, Wolf Standard - 163pts
Wolf Guard: Powerfist
Drop Pod

5 Grey Hunters: Melta, Wolf Standard - 163pts
Wolf Guard: Powerfist
Drop Pod

5 Grey Hunters: Melta, Wolf Standard - 163pts
Wolf Guard: Powerfist
Drop Pod

5 Grey Hunters: Melta, Wolf Standard - 163pts
Wolf Guard: Powerfist
Drop Pod

5 Grey Hunters: Melta, Wolf Standard - 158pts
Wolf Guard: Powerweapon, Melta Bomb
Drop Pod

6 Long Fangs: 5st Las Cannons - 215pts
Razorback: Twin-linked Heavy Flamer - 65pts

Total = 1847pts


Höjdpunkt match 1
Mötte en allround mkt stabil SW lista, här Poddade man allt från början vilket slutade i katastrof. Men bästa händelse var när en pod med hunters och präst chansa att deepa mitt ibland hans armé och wipade sig själva. Det var en sån där...jahopp där ser man känsla :lol:

Höjdpunkt Match 2
Mötte Space Wolves, med Thunder Wolves+Lord på varg...inga bra odds alls. Men här så struntade vi i att sitta i podsen och började på plan med allt. Första turen lyckades jag boxa in hela hans armé med hjälp av terrängen och 3 pods. Jawsade 2 dunder varagar och min lone wolf tog ned hans lord till 1 wound, det var lite fränt. Men det bästa var när det började närma sig slutet och allt drog in mot mitten för att ta det lille objektivet där. Då kliver Njal fram själv och 3 Rhinos + en Vindicator tar D6 S8 träffar, alla bilar går sönder och 2 enheter Grey Hunters blir pinnade. Räddade mig från att förlora objektivet i mitten.

Höjd punkt match 3
Mötte ännu en stabil SM lista på ett bord med mkt LOS blockerande terräng och smala korriodorer. Även denna gång lyckades man med podsen att blockera arméns framfart. Bäst denna gång var min Lone Wolf som nita näsan en hel 10 tacticals själv.

Höjdpunkt match 4
Monster nids :wub: 2 Tervigons och 2 Tyrranofexar, 30 stealer och några Hive guards. Jag mös ordentligt när denna armé började ställa upp. Med 3 choser markers styrde man hans deployment av stealers och man träffade alltid jaws på 2+ vilket ledde till en storskreds seger när mosnter efter monster föll ned i sprickorna i marken, att han gjorde taktiska missar med sina stealers hjälpte till. Men match vinnare var än en gång Njal som lyckades slå att allt fiende infanteri rörde sig som i diff nästan hela matchen igenom.

Höjdpunkt math 5
Venom spam motstånd, känslan här var att man var körd men det blev en riktigt jämn och tajt match ändå. Vad hade man för höjd punkt här då, jo när Njal får in 18 hits med Murderous Huricane och att alla Hellions kosntant fick slå dangerous iom Tempest Wrath. :D

Slutade nånstans på 12e plats vilket känns helt ok för att ha åkt dit med noll förväntningar.
Njal är verkligen inget att leka med för motståndaren, får man in honom i mitten och han överlever tillräckligt länge så är han riktigt läskig. Synd bara att han aldrig kommer kunna spelas på en kompad turnering :(
Senast redigerad av 1 Väktaren, redigerad totalt 31 gånger.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Njal till NOS

Inlägg av cadelin »

du vet att pods inte kan misshapa?
:)

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Njal till NOS

Inlägg av Papa D »

Cadde - Dom kan flyga av bordet... och de va lampens stabila SM arme tror jag...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Njal till NOS

Inlägg av Asplund »

3 Chooser markers?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Njal till NOS

Inlägg av speedfreek »

Tre präster med unik utrustning och dessutom vars en fågel.

Eller fusk.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Njal till NOS

Inlägg av Gonka Koff »

Väktaren skrev: Men bästa händelse var när en pod med hunters och präst chansa att deepa mitt ibland hans armé och wipade sig själva. Det var en sån där...jahopp där ser man känsla :lol:
Det var stort av dig att inte börja grina när det där hände. Och det var ju Ultramarines för tusan, inte SW! Min Thunderfirecannon hade det riktigt skoj den där matchen med att pricka klumpar med arga gubbar. Roligast hade den när du tröttnat på behandlingen och siktade in den sista podden intill honom för att göra slut på plattkastningsfesten, och då, såklart ramlade av plan!
Att tvingas starta med en podlista utan långdistansvapen under Dawn of War är ingen höjdare!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: Njal till NOS

Inlägg av Väktaren »

Förlåt Gonka, klart det var Imperiets bästa ;)
O inte fanns det anledning att sura för att man förlora en så stor del av armén i ett svep.
Det var en chansning som inte gick hem vilket ledde till att jag lärde mig massor.

Här har vi mvp:n själv
Bild

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Njal till NOS

Inlägg av lurräven »

Sa inget under turneringen men tycker verkligen färgerna på din armé funkar superfint ihop!

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Njal till NOS

Inlägg av Kimich »

Kan du posta din lista, hade varit kul att se. Är också lite nyfiken på hur du fick in tre chooser, då Njal gör att man inte får ha några fler präster i armen då han har alla spells.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Njal till NOS

Inlägg av Ancalagon »

Kimich skrev:Kan du posta din lista, hade varit kul att se. Är också lite nyfiken på hur du fick in tre chooser, då Njal gör att man inte får ha några fler präster i armen då han har alla spells.
Precis av den anledningen så kan ingen annan Rune Priest ha exakt samma kombination spells som honom, så det går alldeles utmärkt att ha fler. Du kan klämma in 3 till om du skulle vilja :)

Skriv svar