ETC 2011 - snabbrecension

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av speedfreek »

Schweiz är dyrt och sjukt långt bort om man åker minibuss.
Men bussresan och "träningslägret" är på något sätt en bra bra start på hela helgen ändå.

Montreaux är sjukt fint.
Gonkas tjej borde övertalat honom att åka med...

Italien
Arméer som är överkänsliga mot pairings dör ganska hårt.
Och av 184 arméer prickade jag nog den värsta...

Nordirland
Det är extrem klassskillnad på "de bra" och "de sämre" lagen.
Nästan alla är dock sjukt trevliga.

Irland
Massa jättesnabba S8 är bra mot av12.
Utan AP1 blir det ofta bara manövrering av alltihop ändå.

USA
Och med ännu mer S8 borde det väl iaf gå att få hål på open topped?
Över 20 skott utan att ens få slå på en skadetabell...

Tyskland
Jag gillar verkligen när motståndararméen är lite påhittigare än "the usual suspects"
Och jag gillar min shock prow...

Polen
Sex enheter skjuter (2+2+1+1+4+4 skott) på sex pappersbåtar bakom massivt skydd (vissa 3+)
Åtta enheter dog men jag snodde åt mig en draw!

Och det var jättemånga som var framme och kollade in armén, tog bilder o dyl.


Riktigt kul turnering, med riktigt kul medspelare och motståndare hela vägen.
Och vi var faktiskt ännu närmare att vinna än förra året...

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av guildmaster »

Yay!

Suktar efter mer info när ni sovit ut.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av egge »

Ja! Mer!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Min telefon dog på söndagkvällen och det verkar som om den viktigaste nyheten inte nått Sverige än: VI DELADE SPORTSMAN MED JÄNKARNA! Hade vi gjort en Fanni och taktikröstat så hade vi vunnit ;)
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av pära »

alternativ förklaring till draw mot italien..? ;)
Bilagor
bild.JPG
bild.JPG (104.75 KiB) Visad 4351 gånger

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av Elrik »

Bengtsson den yngre skrev:Min telefon dog på söndagkvällen och det verkar som om den viktigaste nyheten inte nått Sverige än: VI DELADE SPORTSMAN MED JÄNKARNA! Hade vi gjort en Fanni och taktikröstat så hade vi vunnit ;)
Har det också med bilden att göra? GRATTIS!

Fanni kommer få leva med det där ganska länge :)
"Dom kallar mig Gud."

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av guildmaster »

pära skrev:alternativ förklaring till draw mot italien..? ;)
Aahrg. Såg inte att du hittade bilden innan mig. :oops:

Najs med sportmannaskapet!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Warholm
Inlägg: 85
Blev medlem: 10 okt 2008, 11:28

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av Warholm »

tänkte jag fick göra en liten recap av mina matcher i etc.

Som pella sa så var montreux kussligt vackert och grymt varmt hela tiden vi var där och jag hade skitkul upplevelse, att kunna snacka 40k och skit med alla andra lagen. Det var jävligt kul att vi delade hostel med många andra lag, så som nordirland, skottland, england, wales, irland och ryssland(tror jag).

en rolig berättelse är att johan lyckades faila med bokningen och vi fick delas ut i olika rum första natten, till min förtjusning när jag öppnade dörren så jag 5 bäddar med nordirland tröjor på...jävliugt roliga pojakar som innebar att jag blev skittankad och lyckades skrämma en av dom genom att kalla honom sexy beast... :? och sedan hålla dom vakna med mitt snarkarna så pass att dom faktis blev imponerade...så en helt perfekt första natt :D

Min lista var:

PLAYER 2: Andreas "Dolmen" Holm
ARMY DESCRIPTION : (codex: Eldar)
HQ1 : Avatar(155)[155pts]
HQ2 : Farseer(55), Runes of Warding(15), Runes of Witnessing(10), Spirit Stones(20), Singing Spear(3), Fortune(30), Guide(20), Doom(25)[178pts]
Elite1 : 7 Fire Dragons(112), Transport1[112pts]
Elite2 : 7 Fire Dragons(112), Transport2[112pts]
Troop 1 : 10 Guardians(80), Brightlance(30)[110pts]
Troop 2 : 10 Guardians(80), Brightlance(30)[110pts]
Troop 3 : 5 Dire Avengers(60)[60pts]
Troop 4 : 3 Jetbikes(66), Shuriken cannon(10)[76pts]
Troop 5 : 3 Jetbikes(66), Shuriken cannon(10)[76pts]
HS1: Falcon(115), Missil Launcher(20), Spirit Stones(10), Holo-Field(35)[180pts]
HS2: 3 War Walkers(90), 6x Scatterlasers(90)[180pts]
HS3: 3 War Walkers(90), 6x Scatterlasers(90)[180pts]
Transport1 : Wave Serpent(90), Spirit Stones(10), Twin-Shurikencannons(10), Elite1[110pts]
Transport2 : Wave Serpent(90), Spirit Stones(10), Twin-Shurikencannons(10), Elite2[110pts]

Match 1 mot Italien

PLAYER 1: Alessandro "ATP" Montagnani (captain)
ARMY DESCRIPTION : Space Marines


HQ 1: Librarian (100), Bolt Pistol and Force Sword (0), Null Zone, Gate of infinity [100]
Elite1: Ironclad Dreadnought (135) Seismic Hammer and Meltagun(0) Dreadnought CCW and Heavy flamer(10) in Transport3 [145pts]
Elite2: Terminator assault squad (200) 5x additional terminators (40*5) 7 storm shield and thunderhammer(0) [400]
Troop1: Tactical Squad (90) 5 additonal Space Marines (16*5) meltagun (5) lascannon (10) sgt with combi-melta (10) in Transport1 [195]
Troop2: Tactical Squad (90) 5 additonal Space Marines (16*5) meltagun (5) lascannon (10) sgt with combi-melta (10) in Transport2 [195]
FA 1: Land Speeder (50) heavy bolter (free), typhoon missile launcher (40) [90]
FA 2: Land Speeder (50) heavy bolter (free), typhoon missile launcher (40) [90]
FA 3: Scout Bike Squad (70) sgt with locator beacon (25) combi-melta (10) meltabomb (5) [110]
HS 1: Predator (60) side sponsons with lascannons (60) [120]
HS 2: Thunderfire Cannon (100) [100]
Transport 1: Razorback (20) Lascannon and Twin-Linked Plasmagun (35) Dozer Blades (5) Troop1 [80]
Transport 2: Razorback (20) Lascannon and Twin-Linked Plasmagun (35) Dozer Blades (5) Troop2 [80]
Transport 3: Drop Pod (35) locator beacon (10) Elite1 [45]

En tajt match där han vinner uppställnings slaget och ger mig en quarter med ca 4x2 tum skydd och fortifiear en ruin där han ställer hela sin arme.

första rundan skytter han mycket på min falcon pga den agerar skydd för resten av mitt armourvalue...den får inte skytta...jag peprar tillbaks med mina WW, men upptäcker att han tänker go to ground med allt i ruinen.
I runda 2 skickar han fram sina termisar som jag på en runda slaktar...sen fortsätter detta skytte mellan en eldar arme och SM i ruin, men tur för mig så får jag även en hel del 3+ cover saves pga han skyter genom sin egen ruin.

Efter mycket pangande så försöker jag komma åt hans objektiv vid ruinen med falcon och jetbikes, han blockar med pred men glömmer ett litet håll där jag klämmer in mina jetbikes...och jag vinner...primary(kill points) och secondary(capture and controll).

Vinst 16-4

Match 2 Nordirland

PLAYER 8: John '8thWarrior' Stowe
ARMY DESCRIPTION : Space Wolves

HQ 1: Rune Priest (100) Chooser of the Slain (10) Living Lightning (0) Jaws of the World Wolf (0) [110 Pts]
HQ 2: Rune Priest (100) Chooser of the Slain (10) Jaws of the World Wolf (0) Murderous Hurricane (0) Melta Bombs (5) [115 Pts]
Elites 1: 5x Wolf Guard (90) 1x Terminator Armour & wargear (15) 1x Cyclone Missile Launcher (30) 4x Powerfists (80) 5x Combi-Meltas (25) [240 Pts]
Elites 2: 1x Lone Wolf (20) Terminator Armour (25) Storm Shield (25) Chain Fist (15) [85 Pts]
Elites 3: 5x Wolf Scouts (75) Melta Bombs (25) Meltagun (10) [110 Pts]
Troops 1: 7x Grey Hunters (7x15) Melta Gun (5) Wolf Standard (10) In Transport 1 [120 Pts]
Troops 2: 7x Grey Hunters (7x15) Melta Gun (5) Wolf Standard (10) In Transport 2 [120 Pts]
Troops 3: 5x Grey Hunters (5x15) Melta Gun (5) [80 Pts]
Troops 4: 5x Grey Hunters (5x15) Melta Gun (5) [80 Pts]
Heavy 1: 5x Long Fangs (5x15) 4x Missile Launchers (4x10) In Transport 3 [115 Pts]
Heavy 2: 5x Long Fangs (5x15) 4x Missile Launchers (4x10) In Transport 4 [115 Pts]
Heavy 3: 6x Long Fangs (5x15) 5x Missile Launchers (5x10) In Transport 5 [140 Pts]
Transport 1: Rhino (35) DozerBlade (5) [40 Pts] Carries Troops 1
Transport 2: Rhino (35) DozerBlade (5) [40 Pts] Carries Troops 2
Transport 3: Razorback (40) Twin Linked Lascannon (35) DozerBlade (5) [80 Pts] Carries Heavy 1
Transport 4: Razorback (40) Twin Linked Lascannon (35) DozerBlade (5) [80 Pts] Carries Heavy 2
Transport 5: Razorback (40) Twin Linked Lascannon (35) DozerBlade (5) [80 Pts] Carries Heavy 3
TOTAL [1750 Pts]

En riktigt avslappnad match med mycket skitsnack under runderna till både mig och min motståndares förtjusning.

Dawn of war, Primary(capture and controll), secondary(seize ground 2st)

Han pushar med en GH rhino mot mitt primary jag öppnar upp med FD och dakkar bort dom och täcker upp min basslinje med guardians för att unvika scouts, vilka går in och försöker ett potshot på den andra WS doomar dom och skickar min en av mina guardians på dom 2 kvar efter skytte sedan så blir det en assult...när matchen är slut så är där en wolfscout och en guradian gunner som kramas :wub:

har inte en chans på hans primary som bekvakas av en shitload grå modeller i en jättebunker i papp med tre våningar...
beskydar mitt egna och skytter sakta ihjäl alla long fangs med WW och kontestar ett av dom andra objektiven med min farseer som hoppar ut ur falconen i sita rundan och chargar razorn som var parkerad på det.

Vinst 12-8

Match 3 Irland

Player 2: Player Name: Joseph Cullen, Army: Chaos Space Marines

HQ 1: Daemon Prince (110) Wings (20) Lash of Submission (20) Mark of Slaanesh (5) total 155pts

Elites 1 Terminator Squad 3 x Terminators (90) 3 x combi meltas (15) total 105 in Transport 1
Elites 2 Terminator Squad 3 x Terminators (90) 3 x combi plasma (15) total 105 in Transport 2

Troops 1 Chaos Space Marine Squad 5 x Chaos Space Marines (75) total 75pts
Troops 2 Chaos Space Marine Squad 5 x Chaos Space Marines (75) total 75pts
Troops 3 Chaos Space Marine Squad 5 x Chaos Space Marines (75) Icon of Chaos Glory (10) total 85pts in Transport 3

Heavy Support 1 3 x Obliterators 225pts
Heavy Support 2 3 x Obliterators 225pts
Heavy Support 3 3 x Obliterators 225pts

Transport 1: Land Raider 220pts
Transport 2: Land Raider 220pts
Transport 3: Chaos Rhino 35pts

Total 1750pts

Uppdragen i denna match spelar ingen betydelse pga det var i princip över efter 3e rundan.

han börjar och reservar en hel del rhino ,en landraider, prince, en marine squad och deepar sina termisar.
jag gömmer mina WW genom ett scoutmove och gömmer en WS(andra i reserv med jetbikes)och avatar, han får skytta på guardians i cover och en falcon också i cover...några guardians dör(en obbe enhet är förlång ifrån pga min deploment).

jag vandrar ut och mina WW dakkar på obbar 3st dör, sen kommer denna matchs MVP igån en lance på en landraider=6+6+6 på tärningarna och den är borta 8-)

runda två kommer enbart en termis(combi-melta) enhet in och dom gående gubbarna in, gubbsen gömmer sig och termisarna depar nära min falcon men scattar bort från 6tum från den och den överlever med ett vapen bortblåst, obbar stunnar lite saker. Jag får in min andra WS som flyger in och släpper ut drakar som tar han om termisar. skytter mer dakka på obbar och 3 till dör.

runda tre glider han andra landraider in och smokar och plockar upp gubbs som trillade ut ur den förra raidern. hans andra termis enhet scattrar in i mina guardians och mishapar(2a)

Efter min tredje runda var allt över, då tar samma guardians med lance på den andra raidern= 5+5+5 och inget cover save... 8-) och mina bilar är fria att jaga ner hela han arme under dom sista runderna.

Vinst 20-0

Detta var matcherna under dag ett...resten kommer vid ett senare tillfälle då kommer jag ta upp min match mot USAs "wonderchild" Tony Kopach...
Veni, Vidi, Rectum

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av speedfreek »

http://www.gaminglordsleuven.net/images ... ebgallery/
Massa bilder.

Alla med gult i är på oss...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: ETC 2011 - snabbrecension

Inlägg av HeadWar »

Warholm skrev:en rolig berättelse är att johan lyckades faila med bokningen och vi fick delas ut i olika rum första natten, till min förtjusning när jag öppnade dörren så jag 5 bäddar med nordirland tröjor på...jävliugt roliga pojakar som innebar att jag blev skittankad och lyckades skrämma en av dom genom att kalla honom sexy beast... :? och sedan hålla dom vakna med mitt snarkarna så pass att dom faktis blev imponerade...så en helt perfekt första natt :D
Sjukt rutinerat spelat av Johan. Med den här typen av moves förutsätter jag att han får vara kapten nästa år också.

Skriv svar